Twitter добавя 12 държави, сред които и България, към своята рекламна мрежа Twitter Ads, насочвайки се към Централна и Източна Европа, както и към Португалия.
В корпоративния си блог компанията посочва, че новите пазари, към които се насочва, са Австрия, Босна и Херцеговина, България, Хърватска, Чехия, Македония, Румъния, Сърбия, Словения, Швейцария, Украйна и Португалия.
“Налице е огромен растеж в този регион през последните години и Twitter Ads ще стане достъпна на 35 пазара в Европа, Близкия Изток и Африка чрез екипи за директни продажби и дистрибуторски партньорства”, пише в блога си компанията.
От Twitter твърдят, че са получили положителни отзиви от марки от цял свят за последните продуктови разработки на мрежата, които помагат за стимулирането на по-голяма ангажираност от страна на потребителите, повишават на трафика, гледанията на видео и продажбите.
“Със своите над 500 млн. туитове, изпращани всеки ден, Twitter е мястото за диалог с приятели или с някой от другия край на света, когото дори не познавате. Тук хората откриват какво се случва в техния свят и това прави от Twitter страхотно място, чрез което марките могат да се свържат със своите клиенти“, казва Кати Лампе, ръководител на търговските операции на Twitter за Европа, Близкия Изток и Африка.
От 2013 г. Twitter работи по подобрения инструментите си в сферата на рекламата. Тя предлага промотирани видеа, които помагат на брандовете лесно да качават и рекламират видео съдържание в социалната мрежа. Освен това те могат да следят до колко души са стигнали публикациите на клипове и доколко те са били ефективни.
Друг инструмент пък помага на фирмите да създават и оптимизират успешни маркетингови кампании.
Tweet Activity Dashboard предлага на рекламодателите и издателите възможност да виждат как се представят отделните им туитове в социалната мрежа. От своя страна Mobile App Promotion е насочено към промотиране на мобилни приложения, докато TV Conversation Targeting позволява на мрежите и марките да промотират туитове на потребители, които гледат конкретни телевизионни предавания..
“Нямаме търпение да започнем да помагаме на рекламодателите в тези нови пазари да постигнат целите си в Twitter”, допълва публикацията в блога.
Цената на рекламата в Twitter зависи от това дали абонатът е предприел действие вследствие на рекламата на дадена марка. Платформата дава възможност на компаниите да задават дневни бюджети и да "наддават" за всяка реклама - т.е. да зададат максималната цена, която желаят да платят за действие на потребителя. По подобен начин продават рекламното си пространство Facebook и Google.
Twitter разполага с над 271 млн. активни потребители месечно. В България обаче социалната мрежа по-малко разпространена от основния конкурент Facebook. Според анализаторски данни регистрираните в България акаунти са само около 30 000. От Twitter обаче твърдят, че трима от всеки петима потребители следват поне една марка, а 76% от потребителите са активни и чрез мобилния си телефон и дават на рекламодателите идеалната възможност да хванат хората в движение, в момент, в който съдържанието е най-уместно. "Един на всеки трима, посетили дадена марка в Twitter, стига до покупка на стока от този бранд", казват от компанията в официалното съобщение.
През второто тримесечие платформата се похвали с повече от двоен ръст на приходите, но продължава да е на загуба. Компанията е спечелила още около 16 млн. потребители и с това, както и с чистата печалба на акция, надмина очакванията на анализаторите. Приходите са нараснали през второто тримесечие със 124 на сто до 312,2 млн. долара. Загубата е в размер на 24 цента на акция, но преди една година тя възлизаше на 32 цента.