Twitter e платила 134,1 млн. долара чрез пари и акции за Gnip – партньорското дружество за анализ на данни, което социалната платформа придоби през април, пише WSJ.
Сделката не е най-голямата към днешна дата за Twitter. През 2013 г. дружеството придоби компанията за мобилна реклама MoPub за 350 млн. долара. Въпреки това платената цена подчертава желанието на социалната мрежа да подобри позициите си при анализирането на туитовете и по този начин да получи ценна информация за интересите на потребителите си.
Gnip е една от малкото компании, които имат достъп до пълния поток от туитове, които към момента на сделката бяха средно около 500 млн. на ден. Базираният в Колорадо изследовател анализира информацията и впоследствие я препродава на рекламодатели, които се интересуват от това какво е мнението на потребителите за тях.
Gnip предлага и услуга, разкриваща повече информация за локацията на потребителите. Според нейния изпълнителен директор Крис Мууди има огромно търсене на подобен род данни.
От друга страна, разкриването на местоположението на хората без тяхно разрешение може да доведе до нови притеснения за нарушаване правото на личен живот. Според Брент Хехт, професор по компютърни науки в Университета на Минесота, привидно безвредните парчета информация могат да доведат до проблеми, ако бъдат свързани по определени начини, разкриващи прекалено много неща.
Тези притеснения продължават да се увеличават на фона на факта, че все повече американци предоставят подобна информация, най-вече чрез свързаните устройства, които ползват в домовете и автомобилите си.
От Twitter отбелязаха в своя тримесечен финансов отчет, че са придобили и други четири фирми за общата сума от 55,5 млн. долара по формата на пари в брой и акции. Дружеството също така се е съгласило да заплати в брой и акции 57,8 млн. долара на определени служители от придобитите компании, които са продължили своята работа в Twitter.