Facebook разширява гамата услуги, които предоставя, и сега иска да бъде един вид бележник за своите потребители. Онлайн мрежата ще предлага скоро възможността за запаметяване на интернет линкове и препратки към филми, видеоклипове, песни, или места, за по-късна употреба под името Save, съобщава технологичното издание TechCrunch.
По подразбиране записаната информация ще е видима само за самия потребител, но тя може да бъде споделена и с приятели, пояснява Facebook.
Самата услуга няма да запазва завинаги съдържанието на въпросните линкове. Save ще бъде налична за iOS, Android и уебверсията на Facebook, а активирането ѝ ще става поетапно за потребителите по света.
За да запази определен линк, потребителят трябва да кликне на иконката Save в дъното на дадена публикация или да повика падащото меню от стрелката в горния ѝ десен ъгъл. След това трябва да избере Save, като, ако желае, може да въведе и кратък описателен текст.
Всички запазени линкове и препратки ще се обединяват в отделна секция, която ще се намира в лявата колона с връзки. При мобилните приложения тя ще е в секцията More.
Подобни услуги за запазване на полезна информация вече предлагат онлайн услуги като Instapaper, Pocket или Evernote, както донякъде и Foursquare или Yelp. Ако потребителите възприемат новата функция, Facebook може да обвърже по-тясно своите абонати - те ще имат една причина по-малко, за да напуснат платформата на онлайн мрежата.
До този момент обаче Facebook се провали при всичките си опити да създаде сам нова собствена услуга отвъд основната – социалната мрежа. Независимо дали става дума за Camera, представeния с фанфари Нome, Poke или дори за Paper – в края на краищата всички опити да се създаде още една опора за бизнеса, се провалиха.
Последният засега подобен опит е приложението за снимки Slingshot, представено в началото на юни. С програмата потребителите могат да изпращат съобщения, в които да се прикачват видеоклипове и снимки, но те могат да бъдат видeни само ако техният получател отговори на публикацията. Приложението е замислено като конкурент на Snapchat и позволява освен това да се добавят анотации или да се рисува от мобилните устройства върху самите снимки. Отворените вече съобщения се изтриват веднага след първото им преглеждане, а след седмица - и от сървърите на Facebook.