Американските социални мрежи Facebook Inc. и Twitter Inc. напредват в опитите си да накарат своите потребители да пазаруват, докато общуват с приятели в мрежите си.
Facebook тества „бутон за купуване" за браузъри и мобилни устройства, който да позволява на потребителите да правят покупки чрез реклами, заяви най-голямата социална мрежа в света в постинг в корпоративния си блог в четвъртък. Същевременно Twitter заяви, че придобива CardSpring Inc. - услуга, която позволява на потребителите да осъществяват сделки и да намират отстъпки чрез туитове на търговците, предава Bloomberg.
Докато конкуренцията между двете компании се разгорещява, те залагат и на това, че стоките и услугите, показвани редом до мнения на потребители, е по-вероятно да доведат до импулсни покупки.
Facebook, която има повече от 1,2 млрд. потребители, вече направи опит в миналото да позволи покупки чрез своята социална мрежа, но с ограничен успех. Twitter и Amazon.com Inc, най-големият онлайн търговец на дребно, стартираха съвместна услуга през миналия месец, която позволява на абонатите да пазаруват чрез хаштагове (знак за препратка за търсене в социалните мрежи).
Придобиването на базираната в Сан Франциско CardSpring от Twitter е първият голям ход на Натан Хубард, бившият президент на Ticketmaster, който бе нает от социалната мрежа през миналата година, за да намери начин да позволи на потребителите да купуват стоки директно от туитове. CardSpring позволява на хората да намират купони (ваучери) или специални сделки чрез туитове, но услугата засега не дава възможност за пряко закупуване на продукти. Условията по сделката не бяха оповестени.
Главният изпълнителен директор на базираната в Сан Франциско Twitter Дик Костоло, заяви, че социалната мрежа се стреми да предложи "търговия на момента."
Новият бутон за купуване на Facebook пък в момента се тества в САЩ с няколко малки и средни предприятия. Информацията за кредитната или дебитната карта на потребителите няма да бъде споделяна с други рекламодатели, заяви базираната в Менло Парк, Калифорния, компания.
"Ние създадохме тази функция с мисъл за неприкосновеността на личния живот и взехме мерки, с които да направим плащането безопасно и сигурно", заявиха от социалната мрежа в постинг в блога си.
Facebook тества новия бутон, макар че по-рано през тази година компанията заяви, че преките покупки не биха били най-добрата стратегия за обслужване на маркетолозите.
„Ние нямаме никакви планове да навлезем на директния пазар за електронна търговия, тъй като рекламните продукти, които предлагаме, са най-доброто нещо, което може да предоставим, за да разширим този пазар", заяви главният оперативен директор Шерил Сандберг на конференция през януари.