Цената на акциите на Facebook продължава да расте, докато много анализатори залагат на нейното покачване, въпреки че няколко проучвания наскоро заключиха, че рекламите в социалната мрежа може да се с недостатъчна възвръщаемост на инвестициите, пише CNBC.
Акциите на компанията са със 160% по-скъпи на годишна база, като тази тенденция се очаква да се запази, тъй като основната маркетинг дейност на Facebook продължава да расте, посочват експерти.
„Акциите на компанията реализираха невероятен възход миналата година и смятам, че имат още много потенциал”, коментира анализаторът на Topeka Capital Виктор Антъни.
„Големите марки наливат пари във Facebook всеки ден. Тяхната основна дейност все още е много, много силна”, добави анализаторът в JMP Securitues Рон Джоузи.
Средната цена на рекламите във Facebook е 1,95 долара на 1000 импресии, което е с 218% повече спрямо година по-рани, а цената на един клик е нараснала с 29%. Потребителите на мрежата пък са кликвали рекламите със 146% по-често, показва доклад на партньора на Facebook Nanigans.
“Facebook е навлязъл дотолкова в живота на хората, че ще бъде много трудно на която и да е друга платформа да го измести. Той е част от нашия живот, който за момента няма друга алтернатива. А докато потребителите продължават да го използват рекламите ще отиват там, където са и потребителите”, каза Антъни.
„Тенденциите са силни и смятам, че данните за приходите на компанията ще задминат всички очаквания. Рядко се вижда компания, която расте толкова бързо, като единствения аналог, за който мога да се сетя, е Alibaba”, сподели Джоузи и може би е прав, след като за последните 4 тримесечия Facebook отчете печалба, надхвърляща всички прогнози с по над 10%.
Освен основните операции на компанията, тя направи и редица инвестиции, които трябва да се възвърнат в дългосрочен план, посочват анализаторите.
Facebook похарчи над 20 млрд. долара за купуването на компании от началото на годината, като най-голямата сделка бе по придобиването на услугата за съобщения WhatsApp за 19 млрд. долара. И докато някои хора се изненадват от покупките на Facebook, последните би трябвало да насърчат значителен растеж.
„Технологичният сектор е пълен с компании, които така и не предприемат решителни инвестиции и докато основната дейност на Facebook се представя силно, тя ще може да си позволява такива големи залози”, смята анализаторът на SunTrust Robinson Боб Пек.
Компанията вероятно ще започне да инвестира в Instagram, която купи за 1 млрд. долара през 2012 г., през следващите две години, посочи Антъни, според когото това ще вдигне годишните приходи с до 1 млрд. долара.
Между 2016 и 2017 г. пък Facebook ще започне да печели от WhatsApp и чрез въвеждането на потребителска такса, както и от Oculus Rift, прогнозира Джоузи. Той вижда Oculus като инвестиция в дългосрочен план, но добави, че в катркосрочен план не вижда как Facebook ще генерира приходи от виртуалната платформа.
„Facebook има наистина дългосрочна стратегия и компанията определено е в своя апогей”, заключи той.