Време е на потребителите на Facebook да започне да им се плаща, смята адвокатът Ралф Нейдър, цитиран от CNBC след скандала с тайния психологически експеримент от страна на социалната мрежа.
Според него хората трябва да създадат движение, което да настоява компанията да плаща за личната информация на потребителите, от която изкарва милиарди долари.
Наскоро Facebook разкри, че през 2012 г. е манипулирала новинарския поток на близо 700 000 души като част от психологически експеримент.
„Facebook нямаше да съществува без цялата тази лична информация, която хората предоставят безплатно“, твърди Нейдър. По думите му именно достъпът до личните данни е това, което дава сила на социалната мрежа и ѝ помага да расте.
Междувременно Шерил Сандберг, главен оперативен директор на Facebook, заяви пред Wall Street Journal, че съжалява не за експеримента, а за това колко „лошо е комуникиран“ той.
От своя страна Нейдър нарече извинението „доста глупаво“ и поиска пълно разкриване на другите подобни проекти, които компанията може да провежда тайно. Всъщност той не ограничава искането си само до Facebook, а и до други социални мрежи, събиращи лична информация от потребителите, като Google+ и Twitter.
„Нуждаем се от изцяло нова връзка между потребителя и тези социални мрежи, които изкарват пари, използвайки нашата лична информация“, категоричен е адвокатът.