Американската компания Twitter обяви, че е придобила рекламната платформа за разработчици на приложения Namo media. Цената на сделката обаче не се съобщава, като според Wall Street Journal става дума за сума под 100 млн. долара.
Twitter иска да слее придобитата технология с тази на MoPub, която бе купена през миналата година за 350 млн. долара. Целта на социалната мрежа е да създаде „най-добрата Native рекламна платформа за разработчици и издатели".
Под Native реклама се разбира реклама, която в действителност не се откроява като такава. Native рекламата в даден канал – YouTube, Instagram, Twitter, Facebook или други платформи и приложения, не е вече само банерна реклама, а се поднася във вид, присъщ на съответния канал, подобно на начина, по който се поднася останалото съдържание, което не е платено.
През последните две тримесечия Twitter обявява разочароващи данни за ръста на потребителската база, като в краткосрочен план изглежда, че на този проблем няма решение. Поради тази причина все по-важни стават значителните приходи от реклами, които Twitter очаква, ако облекчи рекламирането както за издателите, така и за разработчиците на приложения.
Паралелно с това Twitter обмисля възможността за различни придобивания – като на Spotify, Pandora и Soundcloud, пише Financial Times. За момента обаче разговори са осъществени само с ръководството на Soundcloud, като скоро след тях Twitter са се изтеглили от преговорите. Според вестника компанията се съмнява дали аудио рекламите в услугите за музикален стрийминг са устойчив източник на приходи.
През миналата година Twitter се опита да навлезе на този пазар с услугата си Music, но преди няколко месеца закри услугата поради слаб интерес. При закриването на услугата компанията заяви, че ще се стреми към партньорства с Beats Music (която междувременно стана собственост на Apple), Soundcloud и Vevo.
Подновеният интерес на Twitter към сектора се случва в момент, в който Apple направи най-голямото си придобиване, купувайки производителя на слушалки и оператор на стрийминг услуга Beats за 3 млрд. долара.
Най-голямото засега придобиване на Twitter е сделката за MoPub Inc – компания, специализирана в изграждането на реклами за мобилни платформи, за 300 млн. долара през септември 2013 г.