We Heart It, социалната мрежа, наподобяваща Pinterest, натрупа голяма база и то от най-желаните потребители – тийнейджърите.
Близо 80% от активните хора в сайта са под 25-годишна възраст и са наистина лоялни, пише Mashable. Те са толкова лоялни, че стотици от тях са посочили във Facebook, че работят в We Heart It, въпреки че компанията има само 25 реални служители. След като социалната мрежа вече достигна 30 млн. активни потребители месечно, тя е готова да подложи лоялността им на изпитание.
Първият рекламен поток вече се появи в We Heart It, а марки като Old Navy, Hollister и JCPEnney работят активно с нея. We Heart It вече генерира приходи чрез банер реклами, но това е първият път, в който реклами се показват в потребителските фийдове и на мобилни устройства, заяви главният изпълнителен директор на компанията Рана Еделин.
По думите му рекламите приличат на изображенията, които потребителите публикуват, така че крайната цел е да има реклами, които да не изглеждат не на място. Специален надпис в горния десен ъгъл пък ще показва кои снимки са рекламни.
Новите реклами често не са добре посрещнати от потребители, но Еделин и президентът на компанията Дейв Уилямс не са притеснени. Няколко марки вече присъстват в We Heart It, включително Teen Vogue и Nordstorm. Предизвикателството ще бъде за самите компании да създадат такива реклами, които да изглеждат така, сякаш принадлежат на потока в мрежата.
Според Еделин винаги ще има критици и недоволни.
„Добрите новини са, че хората са готови да приемат идеята, че за една добра услуга или трябва да платиш, да получиш реклами, или в крайна сметка тя трябва да излезе от бизнеса“, коментира той. Това обаче не означава, че We Heart It няма да потърси мнението на потребителите.
Много компании избягват рекламите, докато не съберат огромен брой потребители, но това е стратегия, от която We Heart It се отказа.
WhatsApp например има 500 млн. потребители, а главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг твърди, че компанията не планира да пуска реклами. Instagram има реклами, подобни на тези на We Heart It, но започна да пуска такива едва когато събра 150 млн. потребители.
Брайън Блау, анализатор на Gartner, вярва, че We Heart It трябва да се подготви, че някаква част от потребителите ще остане недоволна. Това обаче не означава, че решението на компанията е грешка.
„Въвеждането на реклами в безплатни услуги винаги е рискован ход“, твърди той. По думите му зависи от това как фирмата ги представя – дали са прекалено много и дали са свързани по някакъв начин с потребителя, до когото стигат. Вероятно резултатите на We Heart It ще са някъде по средата, защото ще има първоначални изблици на гняв, което е неизбежно.
Перспективата за борба с други социални мрежи като Instagram и Pinterest за рекламни приходи все още не притеснява Уилямс. Той вярва, че много от големите марки все още не са отделили средства за реклама в онлайн и мобилни платформи. А когато го направят, ще има достатъчно за всички.
We Heart It може да е в добра позиция в този момент. Уебсайтът генерира 4,5 млрд. импресии месечно и се приближава до 30 млн. активни потребители за същия период. Официалните данни за януари сочат, че платформата има 25 млн. потребители, но според Еделин всеки месец има по един милион нови.
Ако We Heart It успее да генерира стабилен поток от приходи и същевременно продължи да расте, това може да привлече вниманието на други технологични гиганти като Facebook и Twitter, които да я възприемат като свой конкурент или да решат да я придобият.
Ръководството на компанията все още не се притеснява за това. В момента We Heart It е фокусирана върху генерирането на приходи, докато продължава да се грижи за своята потребителска база.