LinkedIn Corp. отговори на прогнозите на Wall Street, но излезе на загуба през първото тримесечие заради скъпо придобиване и експанзията в Китай, съобщава Wall Street Journal.
Професионалната социална мрежа като цяло поддържа своята инерция като приходи. Броят на регистрираните потребители нараства с приблизително същите темпове както през предходните тримесечия.
За по-голямата част от приходите си обаче LinkedIn продължава да зависи от корпоративните работодатели. Социалната мрежа обаче има амбиции отвъд стабилния ръст на приходите и скромните печалби и се вижда като своеобразна “клирингова къща” на световния трудов пазар.
Приходите на компанията за първото тримесечие са се увеличили с 46% до 473,2 млн. долара от 325 млн. долара година по-рано. По същото време на миналата година беше отчетен 48% ръст на приходите, припомня изданието.
За периода януари-март компанията отчита нетна загуба от 13,4 млн. долара в сравнение с нетна печалба от 22,6 млн. долара година по-рано. Резултатът е значително по-добър от очакваното – анализатори прогнозираха, че загубата на професионалната социална мрежа ще е поне 120 млн. долара за тримесечието.
Като се изключат обаче ефектите от някои еднократни разходи, компанията отчита печалба от 38 цента на акция. Все пак този резултат е по-слаб в сравнение с първите три месеца на миналата година, когато резултатът без еднократните ефекти беше 45 цента на акция.
Членовете на професионалната социална мрежа са се увеличили до 296 млн. души, което представлява ръст от 7 на сто. Компанията обаче не разкрива колко време потребителите прекарват в мрежата.
Трафикът от мобилни устройства се е разширил до 43% от трафика към LinkedIn през първото тримесечие спрямо 41% през последните три месеца на миналата година. Още до края на годината се очаква мобилният трафик да достигне дял от 50 на сто.
Акциите на LinkedIn поевтиняха с над 3 на сто в следборсовата търговия след обявяването на резултатите. В последствие обаче пазарната оценка на компанията нарасна с над 5 на сто. От началото на годината акциите са поевтинели с 25%, отразявайки както спада при технологичния сектор като цяло, така и по-слабата прогноза за резултатите, която компанията обяви през януари.