Понякога, макар и все по-рядко, Google+ продължава да бъде сравняван с призрачен град. Това е метафора от ранните дни на социалната услуга, но ако тогава определението беше точно, днес то не е подходящо. Въпреки това не е съвсем ясно доколко призрачно или не е това място, защото Google не разкрива никакви данни за потребителите на социалната мрежа.
Всъщност метафората “призрачен град” се върна в употреба отново в четвъртък, когато Вик Гундотра, човекът, който стои зад проекта Google+, обяви, че напуска компанията.
На фона на тези новини TechCrunch пише за “живия мъртъв” Google+, а причината за това определение са твърденията на анонимни източници, че част от инженерите на платформата са пренасочени към подразделението на Android. Това обаче няма нищо общо с напускането на Гундотра, посочва Mashable.
Говорителят на Google пък заяви, че новините за оттеглянето на Гундотра няма да повлияят на стратегията на Google+ да създава страхотни преживявания на потребителите.
Призрак, зомби, продукт, платформа или преживяване? Ясно е, че сега едно от най-големите предизвикателства пред Google+ ще бъде да обясни на обикновения интернет потребител какво точно представлява тя. Може би не съществува лесен начин това да бъде направено.
Всъщност Google+ има проблем с това, че се превръща в черупка, в нещо затворено. Става дума за голяма общност, или по-скоро множество от взаимносвързани интровертни общности, които не искат да бъдат обезпокоявани от външни лица.
Google обаче е компания, обсебена от идеята за конкуренцията, а погледът ѝ е насочен преди всичко към Facebook. Ето защо продължава да брои внимателно хората, които са били принудени да се регистрират в нейната социална мрежа, за да се свържат с YouTube или Gmail. Това е добър начин компанията да следи реалния брой заинтересовани потребители.
Каквото и да прави Google с Google+ в навечерието на напускането на Гундотра, тя трябва да постигне няколко неща.
На първо място, трябва да създаде по-ясна и твърда дефиниция за услугата. На второ - да бъде напълно честна какъв е броят на хората, които използват "кръговете" по начина, по който би трябвало да го правят активните потребители, без значение дали този брой е много по-малък в сравнение с данните на Facebook.
Едва ли някой в момента може да надмине постижението на Facebook от 1,3 млрд. месечни активни потребители. Но, ако Google наистина се гордее с това, което е изградила - един шантав град от метафори - и го обяви за такъв, повечето потребители ще я разберат по-добре. Те ще бъдат и по-склонни да изследват това необичайно място.