Facebook отчете нетна печалба за първото тримесечие на годината от 642 млн. долара (25 цента на акция) и приходи от 2,5 млрд. долара, предаде АП. Приходите от реклама на компанията са нараснали с 82% на годишна база до 2,27 млрд. долара, като постъпленията от мобилна реклама допринасят за около 59% от тях.
Резултатите оправдаха очакванията на анализаторите, които прогнозираха, че печалбата на социалната мрежа ще достигне 24 цента на акция, а приходите – 2,36 млрд. долара.
През първите три месеца на миналата година компанията регистрира печалба от 12 цента на акция и приходи от 1,46 млрд. долара, припомня агенцията.
Акциите на технологичния гигант поскъпнаха с над 4 на сто в следборсовата търговия след публикуването на отчета.
Сериозно е подобрението при мобилния бизнес на Facebook. Повече от половината от продажбите на реклама на компанията през първото тримесечие идват от мобилни устройства. Според eMarketer делът на социалната мрежа на глобалния пазар на мобилна реклама е достигнал 17,5% през миналата година спрямо само 5,4% през предходната 2012 г.
eMarketer очаква Facebook да отнеме още от пазарния дял на Google през тази година и да разшири дела си на пазара на мобилна реклама до близо 22%.
“Хората предпочитат мобилните устройства и Facebook е едно от любимите им приложения”, коментира Кати Бойл, анализатор в eMarketer. Тя отбелязва, че американските потребители прекарват средно три часа на ден на мобилните си устройства ,в сравнение с два часа и двайсет минути година по-рано.
Рекламодателите освен това също са силно привлечени от социалната мрежа, която набира все повече активни потребители през мобилни устройства.
Активните потребители на Facebook са се увеличили с 15 на сто до над 1,28 млрд. души месечно. При потребителите на социалната мрежа от мобилни устройства ръстът е още по-силен – 34% до малко над 1 млрд. души.
Другата водеща новина за компанията е, че главният финансов директор Дейвид Ебърсман ще се оттегли през тази година. На негово място от 1 юни идва Дейвид Венър, който преди е бил главен финансов директор на Zynga, а в момента е вицепрезидент корпоративни финанси и бизнес развитие.
Ебърсман, цитиран от MarketWatch, отбелязва, че ще продължи да работи в сферата на здравеопазването. Той обаче ще остане с екипа на социалната мрежа до септември, за да помогне с прехода.
“Бизнесът на Facebook е силен и расте, а това тримесечие отбеляза много добър старт на 2014 г.”, коментира главният изпълнителен директор на компанията Марк Зукърбърг.