Главният изпълнителен директор на туристическата компания Priceline Дарън Хюстън заяви пред Bloomberg, че Facebook и Twitter са безполезни за неговата платформа в ролята си на рекламни партньори.
Рекламите, базирани на търсене в Google, работят с ключови гуми и често стигат до потребителите, които в този момент търсят конкретна почивка или хотел. Това пък увеличава шансовете за резервации. От своя страна, Facebook и Twitter помагат на компаниите да комуникират със своите фенове. Рекламите в социалните мрежи могат да бъдат таргетирани на база на това къде се намира потребителят и на какво е фен той. Това обаче не се отразява толкова пряко на резервациите, твърди Хюстън.
По думите му Priceline харчи по 1,8 млрд. долара годишно за онлайн реклама, а около 90% от тези пари са предназначени именно за реклами в Google.
Подобни изявления, в които компании с огромни рекламни бюджети заявяват публично, че не получават добри резултати, са сериозен проблем за Facebook и Twitter. Въпреки че и двете компании имат утвърден рекламен бизнес, все още има известни съмнения, че платформите им за реклама действително работят.
Винаги се появява някой, когато да каже, че рекламите им не работят. General Motors го направи преди време. Компанията за пазарни проучвания Forrester също.
Почти цялата реклама, минаваща през Facebook и Twitter, е по един или друг начин директно свързана с връщането на направената инвестиция. Често това се случва под формата на „директна реакция“. В такива случаи кампанията продължава да е активна, стига да генерира продажби. Ако компанията успява да продава по този начин, рекламата продължава да работи.
Ето защо стои въпросът защо Priceline да не печели от такава реклама? Според Business Insider малцина са тези, които предварително се консултират с Facebook или Twitter, търсейки съвети за пътуването си, преди да направят окончателния си план за него. Обикновено преди да потегли на път, човек търси повече информация, а Google е кралят в тази сфера. Ето защо е очевидно, че за компаниите в туризма не е особено изгодно да правят големи реклами в социалните мрежи.
„За Facebook и Twitter ние имаме безкрайно много пари. Но ние не намираме нищо в тях (социалните мрежи – бел. ред)”, заяви Хюстън.
Според него Google уважава Priceline като рекламодател. Самата компания пък носи около 3 на сто от рекламните приходи на интернет гиганта.
Говорителят на Twitter Джим Просър отказа да коментира случая. Същото направи и говорителят на Google Уини Кинг, докато от Facebook заявиха, че няма да коментират случая веднага.
преди 10 години И аз не съм фен на ФБ, но има много неща, които са добре обмислени - ако Гуугъл е глобалната търсачка, ФБ е глобалната "следачка" - има огромен масив от информация, кой от какво се вълнува, но трябват познания в анализа на данни (data mining) и анализа на социални мрежи...Това че не дава добър CTR, който е в пъти по-лош от "Гуугъл" e много отдавна известно - в "Уикипедия" беше публикувано още през 2011 година (поне тогава го видях), т.е. преди IPO-то на ФБ. От ФБ може да се получи много информация стига компанията да има бюджет. ФБ е жертва на тъпите апологии, които се пишеха в нейна чест, без въобще да се разбира за какво става дума. Типично за медиите - говоря за западните, в това число и вездесъщите икони като WSJ. Препоръчвам ви Influence marketing - там ще намерите много обяснения защо ФБ си заслужава - книгата въобще не е *** апология на ФБ, дори почти не става дума за нея и по-чест пример е "Туитър" (разбираемо с оглед на скорошното й IPO). отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Добро утро...Лично аз никога не съм обръщал внимание на реклама във Фейсбук, не че кисна в тая тъпня често...Съгласен съм, че търсачките са много по-уадчен избор. Според мен и мейлинга също. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Какво има да финтират? Конкуренцията има очи и уши, и със сигурност следи какви реклами и къде пускат от Priceline.Инак, открили са топлата вода. Facebook и Twitter могат да доведат трафик, но целевите търсения (например "Ваканция на о. Корфу") във Google докарват много повече клиенти. Дори идеята да си поръчаш почивка да ти дойде, докато киснеш във Facebook, със сигурност проучването коя почивка да избереш се прави в Google, Bing или друга търсеща машина - колкото и да го е яд Цукърбърг.Въпреки че не мога да се сравнявам с Priceline като обем на рекламата, и аз правя същото като тях - държа си бюджета в Google и спрях да си рекламирам стоките във Facebook: от там нямам качествен трафик. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Интересно как си коментират къде им е успешната реклама...дали не финтират конкуренцията... отговор Сигнализирай за неуместен коментар