IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Twitter знае къде сте, а компаниите искат достъп до тези данни

Все повече компании търсят начин да разберат повече за градовете, в които живеят потребителите на Twitter

18:11 | 14.04.14 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Малко потребители на Twitter разкриват местоположението си, но фирмите определено искат да се доберат до тази информация.

Джалал Махмуд и изследователския екип на IBM са създали софтуер, който може да познае родния град на Twitter потребителя. Това се случва чрез преглеждане на последните 200 туита, както и чрез анализиране на времето, в което човек пуска статуси най-често. Последното може да подскаже в кой часови пояс се намира потребителят. Софтуерът се ориентира и по неща като спортни отбори и имена на уникални места.

По думите на Махмуд моделът може да предскаже чрез Twitter родния град на потребителя, ориентирайки се сред 100-те най-големи града в САЩ и то в рамките на секунди. Софтуерът познава със 70% точност, а доволният от резултатите екип вече е подал заявка за получаване на патент за алгоритъма, пише Wall Street Journal.

Изследователите твърдят, че по-малко от 3% от потребителите на Twitter включат функцията за отбелязване на локацията им. Около 30 на сто от ползващите социалната мрежа отбелязват мястото, на което живеят, в рамките на биографичната информация на профила си. Други обаче посочват неверни или измислени места като „в сърцето на Джъстин Бийбър“.

От своя страна, Twitter има повече информация за това откъде са потребителите на социалната мрежа. От мига, в който потребителят активира функцията за отбелязване на местоположението на смартфона си, всеки туит включва и данни за тази локация.

Twitter използва тази и друга информация, за да предложи таргетирани според мястото реклами, но не разкрива самоличността на потребителите на рекламодателя. Тwitter не споделя данните, с които разполага, с външни лица, оставяйки бизнеса да се лута сам, когато става дума за местоположението на потребителите.

Според анализаторите има истинска надпревара за установяване локацията на всеки отделен потребител. Причината за това е, че бизнесът се нуждае от тези данни, за да анализира регионалните различия в нагласите.

Компанията Gnip, която има договори за анализ на Twitter данни, предлага услуга, разкриваща повече информация за локацията на потребителите. Според нейния изпълнителен директор Крис Мууди има огромно търсене на подобен род данни.

От друга страна, разкриването на местоположението на хората без тяхно разрешение може да доведе до нови притеснения за нарушаване правото на личен живот. Според Брент Хехт, професор по компютърни науки в Университета на Минесота, привидно безвредните парчета информация могат да доведат до проблеми, ако бъдат свързани по определени начини, разкриващи прекалено много неща.

Тези притеснения продължават да се увеличават на фона на факта, че все повече американци предоставят подобна информация, най-вече чрез свързаните устройства, които ползват в домовете и автомобилите си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:50 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още