Платформата за микросъобщения Twitter Inc. планира да пусне на пазара продукт за мобилна реклама. Това ще се случи в следващите няколко седмици, а разработчиците на приложения ще могат да го използват, за да стимулират тегленето на своите програми. Или поне така твърдят лица, запознати със случващото се, цитирани от Bloomberg.
Форматът, познат като реклами за инсталиране на приложения (app-install ads), ще помогне на базираната в Сан Франциско компания за микросъобщения да привлече маркетолозите в онлайн търговията и гейм индустрията, твърдят анонимните източници.
Ако потребителите кликнат на една от рекламите, това се отчита като активност в техните Twitter профили на мобилните им апарати. Те ще бъдат пренасочени към страницата на рекламодателя в магазина за мобилни приложения, откъдето потребителите ще могат да свалят програмата.
Twitter тества рекламите за инсталиране на приложения от няколко седмици, споделят още анонимните източници. По информация на Adknowledge Inc. за този период социалната мрежа е направила редица подобрения по продукта.
Също така Twitter актуализира и своите мобилни приложения, за да могат потребителите да прекарват повече време в споделяне на туитове и съобщения един на друг.
Целта е по този начин рекламодателите да таргетират по-добре своите продукти към всички 241 млн. потребители на мрежата за микросъобщения. Twitter ще разшири обсега на рекламите извън мобилната мрежа чрез своята покупка - платформата за мобилна реклама MoPub Inc.
Twitter разширява предложенията си за мобилна реклама, както обеща при първичното си публично предлагане през ноември. От тогава до днес акциите на социалната мрежа са поскъпнали със 78%. Анализаторите очакват, че тази година приходите на компанията ще се удвоят до почти 1,2 млрд. долара, въпреки че ръстът на потребителите се забавя.
Рекламите за инсталиране на приложения напомпаха приходите и на други социални мрежи. Още през октомври 2012 г. Facebook въведе този тип реклами. По този начин през 2013 г. са били свалени 245 млн. приложения. King Digital Entertainment Plc. използва рекламите на Facebook, за да промотира своята игра „Candy Crush“. От тогава тя се превърна в най-популярната в магазина за приложения на Apple Inc.