Най-голямата глобална видео общност за споделяне на оригинално видео съдържание YouTube и българската организация за колективно управление на авторски права в музиката „Музикаутор“ сключиха договор за лицензиране, благодарение на който българските и международни творци – композитори, автори на текст и на аранжимент, ще генерират приходи от дигиталната платформа YouTube в България.
Авторите, които „Музикаутор“ представлява, вече ще получават възнаграждения за своите произведения и от гледанията в YouTube. Генерираните приходи ще се базират на рекламите, които текат преди, след и по време на видеата, качени на базираната в Сан Бруно, Калифорния, и дъщерно дружество на Google Inc. Музикална платформа.
„Щастливи сме от факта, че една от най-големите дигитални платформи стартира в България, с което потребителите получават още една възможност за легален достъп до музикално съдържание. С този нов източник на приход представляваните от „Музикаутор“ автори ще имат вече и икономическа полза от употребата на техните произведения в YouТube. Постигането на споразумение с YouТube е важна стъпка, която създава нови възможности за правоносителите“ – коментира изпълнителният директор на „Музикаутор“ Иван Димитров.
„Изключително доволни сме, че постигнахме споразумение с „Музикаутор“ и представляваните от организацията творци. Това ще благоприятства създаването на българско съдържание и ще даде възможност на авторите да получават възнаграждения от видеоклиповете им в YouTube“, коментира Гудрун Швепе, ръководител Стратегическо развитие, Лицензиране на музика, YouTube ЕМЕА. „Това е също една голяма победа за представителите наYouTube общността, за които слушането на музика и откриването на нови артисти в YouTube е важна част от онлайн преживяването“.
„Музикаутор“ е сдружение за колективно управление на авторски права на композитори, автори на литературни произведения, свързани с музика и музикални издатели, учредено през 1992 г. от 104 български композитори и автори в София. В него членуват над 2500 български автори, като на базата на договори за взаимно представителство с над 60 чуждестранни авторски дружества „Музикаутор“ представлява авторите от близо 100 страни в света.
От 18-ти март 2014 г. YouTube стана достъпен за българските рекламодатели, които могат да достигат до потенциалните си клиенти по-ефективно чрез реклама в платформата. YouTube достига до 72% от интернет потребителите в България и над 50% от населението на възраст над 16 години. (TNS данни, 2014 г.).
преди 10 години на нас кой ще плаща за да им слушаме и гледаме наркомано пиянските простотий?а рекламите пропагандират заробване на душите 4рез приканване към консумация която не е нужна ...банките всъщност държат душите на хората посредством хартийките отговор Сигнализирай за неуместен коментар