Хората, които пътуват и са в крак с технологиите, вече използват социалните медии като Facebook и Twitter, за да резервират хотелските си стаи.
Но дори и това не е толкова голяма новост. Сега обаче те ще имат възможност чрез социалните мрежи да плащат и за полетите си, пише онлайн изданието Luxury Launches.
Инициатива на KLM Royal Dutch Airlines позволява на клиентите на превозвача да потвърждават резервациите си за полети и да плащат през Facebook и Twitter.
Процедурата е изключително лесна - нужно е единствено пътниците да интегрират резервациите си със социалната мрежа, след което получават лично съобщение във Facebook или Twitter. То съдържа линк към страницата за плащане, където може да бъде избран предпочитан начин на плащане и да бъде извършено самото плащане.
Следва съобщение, потвърждаващо успешната операция, а един от 130-те агенти на KLM в социалните мрежи отново потвърждава транзакцията с ново съобщение, съдържащо подробности за закупения билет.
Авиокомпанията, която има около 5 млн. фенове във Facebook и 80 000 последователи в Twittеr, oчаква услугата да стане голям хит.
Новата система за плащане не е първият опит на авиопревозвача в сферата на услугите, съсредоточени в социалните медии. През миналата година компанията отправи призив към хората да създадат City Maps, а през 2012 г. тя предостави на клиентите си възможност да се свържат със съседите си по място в самолета с помощта на социалната услуга "запознай се и седни". Специалната програма Social Seating позволява на пътуващите да предоставят на обслужващия персонал при чекиране своите профили във Facebook или LinkedIn, а след това специален софтуер търси подходящ съсед по полет със сходни интереси.