IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Zynga осъществява най-скъпото си придобиване

Разработчикът купува компанията за анимационни технологии NaturalMotion за 527 млн. долара и съкращава още работни места

11:48 | 31.01.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Zynga осъществява най-скъпото си придобиване

Изпитващият криза разработчик на игри за социални мрежи Zynga Inc. обявява най-голямото си придобиване в опит да насърчи навлизането си в сектора на мобилните видеоигри, като в същото време за трети път през последните две години обяви и сериозни съкращения на персонал, предава MarketWatch.

Базираният в Сан Франциско, Калифорния, производител на игри обяви, че ще плати повече от 527 милиона долара в брой и акции, за да купи NaturalMotion, британска компания, която прави мобилни видеоигри и анимационна технология.

Същевременно Zynga намалява и броя на персонала си с 15%, или 314 работници и служители, като съкращенията са насочени главно към мениджмънта, както и подразделенията за поддръжка и ремонт. Компанията, чиито тримесечни резултати се очакват през следващата седмица, съобщи също в четвъртък, че загубата за четвъртото тримесечие може да е по-висока заради приходи, които са 43% по-ниски на годишна база.

Дон Матрик, който бе назначен за главен изпълнителен директор на Zynga миналата година, заяви в интервю, че решението за сделката дава достъп до важни технологии, а компанията се напасва постепенно към правилния си размер.

„Ръстът в мобилните устройства - смартфони и таблети, е значителен, но ние си представяме, че можем да постигнем по-добри резултати с по-малък екип", каза той.

Компанията ще плати 391 млн. долара в брой и почти 40 млн. акции от Zynga за NaturalMotion. NaturalMotion произвежда мобилни игри като „CSR Racing“ - състезание за коли, и „Clumsy Ninja" - игра, в която играчите се опитват да обучават своя герой като майстор по бойни изкуства.

Гвоздеят на придобиването според Zynga е технологията "Euphoria", която е била лицензирана от производителите на  популярни игри и филми, за да се създават с нея реалистични движения на тялото за героите, независимо дали падат от колело или скачат на батут. Zynga обяви, че ще продължи да лицензира технологията, но ще запази изключителното ползване за мобилни игри, като "Clumsy Ninja."

Матрик призна, че е наблюдавал NaturalMotion, откакто работи в Microsoft, и е бил впечатлен от качеството на изображенията на предлаганите игри.

Иначе Zynga продължава да губи клиенти. През четвъртото тримесечие тя е имала 112 млн. активни потребители месечно - със 16 процента по-малко, отколкото през предходното тримесечие. Една година по-рано игрите на Zynga все още са привличали по 298 милиона потребители на месец.

Поредицата от загуби продължава. Четвъртото тримесечие донесе загуба от 25 милиона долара. За цялата година се натрупа загуба от 37 милиона долара. Тримесечните приходи от продажби се сриват на годишна база с 43 на сто до 176 млн. долара.

Zynga бе много успешна с игрите си за Facebook като "FarmVille" или "CityVille", но не успя да измисли нови хитове. Междувременно заглавията на Zynga загубиха популярност в най-голямата онлайн мрежа в света, а много играчи мигрираха към смартфони и таблети, където популярни са други игри.

Компанията отдавна е наясно с проблема си за мобилното пространство. Но скъпото придобиване на игралното студио OMGPOP, което трябваше да реши проблема, само влоши нещата. Zynga купи малката компания през март 2012 г. в разгара на успеха на играта Draw Something. Съответно и цената на сделката бе доста висока – 180 млн. долара. Но скоро след поглъщането играчите започнаха да губят удоволствие от отгатването на рисунките, а броят на потребителите се срина. През миналия юни базираното в Ню Йорк студио бе закрито.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:59 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още