IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Петте най-големи урока от социалните мрежи за 2013 г.

Социалните платформи стават все по-визуални и оказват все по-голямо влияние върху пазарите

16:40 | 05.01.14 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Петте най-големи урока от социалните мрежи за 2013 г.

3. Социалните мрежи не са само за децата

След като Уорън Бъфет се присъедини към Twitter, а Джейми Даймън - към Influence Program на LinkedIn, стана ясно, че световните лидери възприемат все по-сериозно социалните мрежи. Понякога въздействието на бизнеса в Twitter може да бъде непредсказуемо, както показаха и туийтовете на Рупърт Мърдок.

4. Рекламата в социалните мрежи се разраства и развива

По време Super Bowl най-обсъжданата реклама не беше тази, която даваха по телевизиите, а един туийт. След ненадейното прекъсване на електрозахранването в Superdome, което продължи 34 минути, Oreo туийтна: „Няма захранване? Няма проблем“. Съобщението беше придружено със снимка на бисквитките и текст „все още можете да топите в тъмното“. Съобщението предизвика невероятен интерес и се оказа повратна точка във възможностите за реклама в социалните мрежи.

2013 г. показа също колко може да се печели от подобен вид реклама. През третото тримесечие Facebook отчете, че приходите ѝ са нараснали със 60 на сто спрямо същия период миналата година. Голяма част от средствата са от мобилна реклама.

Почти по същото време Instagram обяви, че на онлайн стените на потребителите в САЩ вече ще се промъкват и реклами.

5. Социалните мрежи могат да са най-добрия съюзник на телевизията

През октомври Nielsen Ratings публикува изследване, което показа връзка между туийтването в реално време по време на интересно събитие, давано по телевизията,  и ангажирането на по-голяма аудитория. Оказва се, че съобщенията в Twitter могат да увеличат аудиторията и да я ангажират повече.

Данните сочат, че през второто тримесечие на 2013 г. 19 млн. души в САЩ са написали 263 млн. туийта, докато са гледали телевизия. Така наречената "социална телевизия" все още е в зародиш, но може да се окаже доста успешен модел в бъдеще.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:32 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още