IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Петте най-големи урока от социалните мрежи за 2013 г.

Социалните платформи стават все по-визуални и оказват все по-голямо влияние върху пазарите

16:40 | 05.01.14 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Петте най-големи урока от социалните мрежи за 2013 г.

2013 г. донесе много големи новини от света на социалните мрежи. Twitter дебютира успешно на борсата, докато Facebook успя да се възстанови от проблемното си IPO по-рано през годината. Станахме свидетели и на стартирането на Vine и на възхода на Snapchat в САЩ.

В Китай, държавата с най-много интернет потребители, компанията за онлайн продажби Alibaba похарчи 586 млн. долара за платформата Weibo – най-голямата микроблогинг услуга в страната.

Междувременно в Украйна мобилните оператори очакват бум на трафика на данни, тъй като протестите срещу президента Виктор Янукович се организират именно в социалните мрежи, по подобие на Арабската пролет през 2011 г.

Всичко това подсказва, че 2013 г. беше показателна за едно – глобалният бизнес, свързан с трупането на приятели и последователи онлайн, продължава да расте.

Разбира се не липсваха и гафове със социалните мрежи, както и хакерски атаки. От тази толкова богата в това отношение година Bloomberg поглежда към най-важните уроци, които можем да научим. Ето ги и тях!

1. Социалните мрежи могат да движат пазарите

На 23-и април Twitter акаунтът на AP беше хакнат, а след това от него беше изпратен фалшив туийт за „две експлозии в Белия дом, Барак Обама е ранен“. Само за секунди Dow се срина със 150 пункта.

След това през юни активистът и инвеститор Карл Айкан се присъедини към Twitter на първо място, за да използва социалната мрежа в битката си с Dell, а по-късно и за да обяви участието си в компании, включително в Apple. През август Айкан туийтна, че заема „сериозна позиция“ във фирмата, която произвежда iPhone. Всичко това доведе до поскъпване на акциите на компанията с около 5 на сто. Оказа се, че социалните мрежи са също толкова важни за пазарите, колкото и за медиите.

2. Социалните мрежи стават все по-визуални

Със сигурност може да се каже много в рамките на само 140 знака, но една картина може да побере хиляди думи. През януари тази година Twitter придоби Vine, услуга за споделяне на шестсекундни видеа. По-късно през юни Facebook отвърна на това, като позволи качването на видео в Instagram.

Междувременно станахме свидетели на възхода на Snapchat – услуга, позволяваща на потребителите да споделят снимки и видео със списък от приятели. Освен това тя дава възможност за контрол и определяне на времевия период, в който получателят може да има достъп до изображението. След като времето изтече, снимката или видеото изчезва. Услугата стана толкова популярна сред по-младите потребители на интернет, че Facebook наскоро разкри, че е предложила да купи Snapchat за 3 млрд. долара, но компанията отказала.

Дни преди първичното си публично предлагане Twitter пусна нововъведения, така че снимките в социалната мрежа или клиповете от Vine да показват предварителна миниатюрна картинка. Тази промяна направи Twitter доста по-визуална и по-малко текстова платформа.

Последна актуализация: 10:32 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още