Преди около месец Instagram официално пусна реклами. Компаниите, които стоят зад тях, изглежда имат някаква полза от подобен тип реклама, въпреки че все още не е съвсем ясно колко точно печелят.
Едни от първите фирми, които решиха да се рекламират в социалната мрежа са Ben and Jerry's, Lexus, Michael Kors, Levis и General Electric. Но въпросът, който мнозина си задават в момента, е колко точно печелят те от няколкостотин хиляди „харесвания“ в Instagram? Отговорът продължава да е спорен, съобщава Business Week.
Технологията на Instagram предполага, че когато някой хареса рекламирана публикация, има по-голям шанс неговите приятели, ползващи услугата, също да видят рекламното съобщение.
По-голямата полза идва от привличането на нови последователи, защото всеки един от тях по същество отправя покана към марката да продължи да рекламира директно във фийда на потребителя.
Компанията Nitrogram, която прави анализи на Instagram, твърди, че марката Michael Kors е събрала средно по 54 000 последователи в рамките на 18-те часа след пускането на всяка една от рекламите на компанията.
Това, което рекламите не предлагат, е ясен начин за генериране на директни продажби, тъй като компаниите нямат право да включват линкове. Instagram все още не е предоставила никакви конкретни данни за първите си реклами, а говорителят на компанията отказва да коментира.
Малко преди пускането на услугата в социалната мрежа директорът по бизнес операциите в Instagram Емили Уайт обяви, че печалбата е трудно измерима, защото рекламите служат повече за брандиране, а не целят незабавни продажби.
„Има значителна стойност в импресиите и преглежданията, които могат да бъдат отчетени чрез харесванията и коментарите“, коментира Уайт. По думите ѝ Instagram ще гарантира определен брой импресии, които ще варират спрямо кампанията, която иска клиентът.
Като цяло измерванията не са толкова лесни, но Nitrogram се опитва да открие точно какво ще спечелят компаниите, рекламиращи в социалната мрежа. Като част от анализа си, компанията за проучвания е включила преглед на коментарите, оставени на всяка от четирите реклами на Michael Kors.
Резултатите показват, че при първата около 3% от коментарите показват намерение за покупка. С всяка следваща кампания процентът расте, достигайки 13 на сто при най-новата реклама на бранда.
Въпреки това при първата вълна реклами на Michael Kors около половината коментари са отрицателни. Тенденцията при следващите кампании показва намаляване на броя негативни публикации от потребители. Това разкрива, че хората бързо се уморяват от оплакването, а за компаниите, готови да инвестират в Instagram реклама, тези данни може би представляват добра новина.
Повече за рекламите и за пазаруването онлайн може да видите в материала на Bloomberg!