Фалшивите профили в Twitter представляват по-малко от 5% от нейните 230 млн. активни потребители, твърдят от компанията. Независими анализатори смятат, че броят им е много по-висок. Италианците Андреа Стропа и Карло Де Микели, които правят проучвания по темата, твърдят, че през това лято са открили около 20 млн. фалшиви профили, а това се равнява на близо 9 на сто то месечните активни потребители на Twitter. Двамата се натъкнали и на софтуер предложен за продажба, който позволява на спамърите да създават неограничен брой фалшиви акаунти. От Twitter обаче отказват да коментират случая.
Джейсън Динг, изследовател от Barracuda Labs, която също изучава фалшивите Twitter последователи, също смята, че компанията подценява разпространението на фалшивите профили. Според експерта потребителите не разбират колко реалистични могат да изглеждат фалшификатите.
В рамките на 10 месеца, през 2012 г. и 2013 г. екип от университетите в Калифорния и Бъркли, както и от университета Джордж Мейсън, са работили с отдела по сигурността в Twitter, за да помогнат за идентифицирането на фалшиви профили и да минимизират активността на роботите. За целта били купени такива акаунти от черния пазар, за да могат да се определят техните общи характеристики и да се разработи филтър, който да блокира приблизително 95% от тези профили.
През април новият филтър е пуснат, а Видмар твърди, че си спомня този ден, защото повечето от фалшивите му профили били изтрити и той не е можел да създаде нови. По думите му черният пазар бързо се възстановява след този удар, тъй като системата идентифицирала само профили, които били непълни, без снимка и с ниска активност. Поради това хората като Видмар започват да попълват повече подробности в акаунтите, слагат снимки и туийтват по-често.
Това усложнява ситуацията за компанията, а търговците и изследователите са категорични, че черният пазар отново процъфтява. Видмар отбелязва, че само две седмици след случилото се неговите доставчици са предлагали 150 000 фалшиви акаунти за продажба.
Според Динг черният пазар е много силен, а Twitter изглежда не прилага техниките, препоръчани от изследователите от Бъркли, за да премахне и другите фалшиви профили.