IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Бъдещето на Facebook зависи от малкия бизнес

Малките и средните компании ще започнат да използват и другите възможности за реклама в социалната мрежа, смятат експерти

14:32 | 26.11.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Бъдещето на Facebook зависи от малкия бизнес

Приходите на Facebook растат. Печалбата на компанията е по-висока от реализираната през което и да е друго тримесечие в историята ѝ, а броят на потребителите се е повишил във всички възможни категории – месечни активни потребители, дневни активни потребители и такива, които използват Facebook през мобилни устройства.

Всичко това подсказва, че социалната мрежа ще отбележи по-висок ръст на приходите през следващото тримесечие, особено като се има предвид факта, че по Коледа рекламните приходи винаги са големи, съобщава Mashable. Но тези очаквания не са единствената причина за оптимизма относно бъдещия поток от приходи на компанията.

През юни тази година Facebook обяви, че има 1 млн. рекламодатели в платформата си, което означава, че техният брой се е удвоил в рамките на година.

Освен това в социалната мрежа има 25 млн. малки фирми, които разполагат с активни фен страници. Данните показват, че само 4% от компаниите, които използват Facebook, за да се свързват с потребителите, използват и сайта, за да се рекламират по други начини. Което означава, че големи потенциални приходи от реклама стоят само на ръка разстояние.

„Мисля, че там има златна мина, която чака да бъде използвана максимално“, твърди анализаторът Майкъл Патчър от инвестиционния посредник Wedbush Securities.

Според експерта тези 25 млн. компании с активни фен страници разбират ясно какво печелят от Facebook и е въпрос на време повечето от тях да започнат да експериментират и с другите видове реклами в социалната мрежа. Патчър вярва, че около половината от малките компании във Facebook ще започнат да се рекламират там, а това ще генерира повече от 1,25 млрд. долара приходи от реклама.

Има няколко причини, поради които малките и средните компании не се рекламират по-сериозно във Facebook, твърди Дан Леви, директор, отговарящ за малкия бизнес във Facebook. Според него множество малки фирми не разполагат с готов продукт за рекламни кампании. Други имат само един или двама служители, така че намирането на време и ресурси за реклама не винаги е лесна задача.

От своя страна Facebook се опитва да се подготви за мига, в който тези малки бизнеси ще бъдат готови за по-мащабна реклама. Идеята е интерфейсът да е по-опростен, така че да не са нужни прекалено много усилия за създаването на реклама, която да е подходяща за платформата. Вместо да се налага да уточнява въпроси като възрастови групи, интереси и образование, всяка компания може да напише пост и просто да прикачи бюджет към него. След това платформата се грижи за обработването на задачата и пускането на обявата на правилните потребители. В това число влизат най-вече феновете на марката и техните приятели, твърди Леви.

През последната година 62% от новите Facebook рекламодатели са започнали да работят чрез тези опростени интерфейси. Това потвърждава необходимостта качването на реклама за малкия бизнес да бъде улеснено.

Според Патчър Facebook трябва задължително да експериментира и с други видове реклами, за да продължи да върви напред. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:12 | 13.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още