Най-големият акционер е инвеститорът Ризви Траверсе със 17,9% . Съоснователят Ивън Уилямс държи 12 на сто, а банката JP Morgan Chase – 10,3%.
При първичното публично предлагане ще бъдат пласирани 70 млн. акции плюс така наречената опция за превишаване от 10.5 млн. акции, ако търсенето съответно е по-силно. Това прави общо около 15 процента от всички акции.
Goldman Sachs е водещият поемател на IPO-то, заедно с Morgan Stanley и JPMorgan Chase.
Twitter е най-голямото интернет IPO от това на Facebook през май миналата година. При него първоначално курсът се срина. Технически проблеми в началото на търговията на Nasdaq и загрижеността за бизнеса със смартфони и таблети се отрази негативно на акциите, но те междувременно възстановиха цените си.
Но въпреки борсовия дебют на Twitter някои инвеститори остават предпазливи и изчакват IPO-то, за да добият по-ясна представа за това как компанията ще се справи на публичните пазари.
„Не сме уверени, че бизнес моделът ще е така широк и така успешен, като тези на Facebook или Google", заяви Чанинг Смит от Capital Advisors Growth Fund. „Все още ни е нужно да се уверим – как ще се справя управленския екип и как ще действат те, като публична компания, както и да видим дали рекламните им кампании ще са ефективни“.
Twitter избра за своя дебют конкурента на Nasdaq – NYSE, и още днес прави 70 на сто от своите рекламни приходи от мобилни устройства. Но бързо растящата услуга отчита постоянни загуби заради високите инвестиции, които прави.
Основаният през 2006 г. Twitter е една от най-бързо растящите социални мрежи в интернет и по собствени данни има повече от 230 млн. активни потребители по целия свят. Абонатите на Twitter могат да се свързват един с друг и да изпращат кратки новини. Тези така наречени туитове могат да са дълги най-много 140 знака. Често при това се изпращат и линкове към сайтове, снимки или други документи.
Платформата, която първоначално бе осмивана като мрежа за обмен на дреболии, придоби през последните години голямо политическо и социално значение. Демонстрантите в арабския свят използват Twitter за заобикаляне на цензурата на правителствата и за да координират действията си. Преди всичко в САШ политиците влизат през мрежата в пряк контакт с избирателите, а властите също изпращат официални съобщения чрез Twitter.
Също така и в развлекателната индустрия Twitter се радва на голяма популярност. Много певци и актьори се свързват чрез комуникационната платформа със своите фенове. Канадската тийн звезда Джъстин Бийбър и американската поп кралица Кети Пери имат според уебсайта twittercounter.com повече от 46 млн. "последователи", т.е. потребители, които следят кратките им съобщения.
Подобно на много интернет компании, и Twitter е силно зависим от приходите от реклама. Продажбите през първите девет месеца на текущата година възлизат на 422 млн. долара - повече от два пъти над тези от същия период на 2012 година. В крайна сметка обаче Twitter е на загуба, като от януари до септември 2013 г. тя възлиза на 134 млн. долара.
преди 11 години Twitter има много много по-големи възможности за растеж, отколкото facebook, лично според мен! Просто потребителската база е несравнено по-малка. Освен това, когато facebook излезе на борсата, тя вече беше в много по-напреднал стадий на развитието си, отколкото в момента е twitter. Високата цена на акциите на IPO-то може да бъде проблем. Но аз очаквам силен растеж, след като компанията набере толкова много свеж капитал. Възможностите им се увеличават многократно! Това че е на загуба също е добър индикатор. Единствено цената на акция в момента ми се струва висока :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар