IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Какво правят компаниите с вашите лични данни?

Истината е, че целта им е да опознаят своите потребителите по-добре, за да таргетират рекламите си по-успешно

13:33 | 31.10.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p style="text-align: justify;">
	Компаниите са принудени да внасят повече яснота относно това как точно консумират данните на потребителите си, защото все повече от тях се отдръпват от социалните мрежи. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Компаниите са принудени да внасят повече яснота относно това как точно консумират данните на потребителите си, защото все повече от тях се отдръпват от социалните мрежи. Снимка: Ройтерс

Може и да не го осъзнавате, но приложенията на вашия смартфон могат да събират много информация от вашите лични данни, пише CNBC.

Независимо дали се отнася за препоръка, среща или друг тип социални приложения, компаниите успяват да събират данни с цел да опознаят потребителите по-добре, така че да могат да им предоставят по-добро преживяване от използването на приложението и да таргетират рекламите си по-успешно.

Но за да го направят, потребителите трябва да позволят достъпа до личните си профили, както във Facebook или на електронната си поща. И докато много хора с удоволствие предоставят достъп до такъв тип профили, за да усетят ползите от специалното отношение към тях, те най-вероятно не осъзнават колко много информация споделят за себе си. А според експертите това може да бъде опасно.

Facebook измерва поведението на потребителите си, за да определи как те оценяват новините в newsfeed-а на своите приятели. Социалната мрежа гледа не само с кого осъществявате контакт, но и това какви страници преглеждате, колко дълго скролвате през своя newsfeed и колко време отделяте за разглеждане на различни по вид страници, с цел Facebook да пренастрои алгоритмите си, за да ви показва по-ценно съдържание в newsfeed-а.

Когато си представяте социални данни, най-вероятно си мислите за нещата, които споделяте във Facebook и Twitter, страниците, които разглеждате, или за локациите, в които се отбелязвате във Four Square. Но вие всъщност споделяте много повече, отколкото си мислите просто чрез поведението ви в различните социални платформи.

Точно както маркетолозите използват „бисквитките“, за да насочват по-добре рекламите си, приложенията, които използвате, също наблюдават това, което вършите в социалните мрежи, за да подобрят персонализацията.

Например, приложението за уреждане на срещи Tinder има достъп до вашите данни във Facebook, за да ви намери половинка. Но веднъж започнали да използвате приложението, то също така събира други различни данни за вас с цел да ви предложи подходящ човек, с когото да си чатите.

„Гледаме различни неща – какви са вашите приятели, какви са вашите общи интереси, кога сте завършили колеж, различни социални фактори. Буквално виждаме на кого казвате „да“ или „не“ и с кого провеждате разговор“, коментира изпълнителният директор на Tinder Шон Рад.

Tinder използва продължителността и честотата на разговорите, за да определи дали да ви покаже други потребители, подобни на тези, с които в момента си говорите.

Но това не прави само Tinder. Още едно приложение за срещи - Swoon - използва подобна тактика, за да свързва клиентите си. В някои случаи Swoon дори измерва времето, за което потребителите не отговарят, мислят, или колко време отнема на някого да каже „да“ или „не“ на човека, с когото си подхождат.

„Тази метрична система се използва основно за регистриране на необичайно поведение при използване на платформата, не за да прави по-лесно намирането на подходяща половинка“, споделя директорът на технологичния отдел на дъщерната компания на Swoon – Tagget – Йохан Шлейер-Смит.

„Може да ви изглежда страшно, че приложенията следят поведението, за да преценяват по-добре потребителите си и за да имат достъп до информация от други ваши профили в социалните мрежи, но повечето хора не обръщат внимание на това, докато все още са доволни от продукта“, казва още Шон Рад.

„Чрез Tinder хората започват да комуникират помежду си почти веднага, когато стартират приложението. Ето защо едва ли ще ви пука за това, което споделяте, защото усещате, че сте оценен. Цената е оправдана“, продължава той.

Но „цената“ на това, което трябва да бъде безплатно приложение е това, което повечето потребители не разбират“, заявява директорът на отдел „Защита на личните данни на потребителите“ в Центъра за демокрация и технологии Джъстин Брукман.

„Когато хората свалят и използват безплатно приложение, те всъщност заплащат със своите данни. А компаниите искат да спечелят от данните на клиентите си, дори и да не са сигурни как точно ще изглежда техният бизнес модел“, добавя той.

Дори ако една компания има яснота какъв ще бъде бизнес моделът, който ще следва, то той може да се промени, ако бъде купен от по-голяма компания като Google или Facebook. Ето защо е трудно да се обясни на потребителите как точно се използва събраната за тях информация.

Все повече потребители се отдръпват от социалните медии. Ето защо те са принудени да внасят повече яснота относно това как точно консумират данните им.

„Като цяло компаниите осъзнават, че хората са чувствителни на тема „лични данни“, а определено не желаят един ден да да се събудят и да видят името си на първа страница на „Wall Street Journal“, споделя Брукман.

Повече за следенето на личните данни в САЩ може да научите от материала на Bloomberg!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:43 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още