Подбирането на правилния момент за лансирането на нов продукт е изключително важно в бизнеса. Ако избързаш - губши, а ако се забавиш, рискуваш потребителите да не обърнат внимание на продукта ти, защото вече просто са избрали друг. Подобни проблеми има Blackberry, които в последните години винаги закъсняват за партито на смартфоните, пише технологичният сайт Techcrunch.com.
Първо, компанията упорито се придържаше към QWERTY аналоговата клавиатура. И то точно в момент, в който трябваше да се съревновава с Android и iOS базирани устройства. От RIM, компанията прозводител на BlackBerry, се втурнаха да адаптират софтуерната си платформа за работа с изцяло сензорни дисплеи, но беше твърде късно. Най-накрая операционната система се появи в BlackBerry 10. Повечето от верните клиенти на компанията вече се бяха пренасочили към други марки, което остави складовете на RIM пълни и отвори колосална пропаст в счетоводния баланс - 965 милиона долара.
Проблемът е толкова сериозен, че компанията е на ръба на фалита и в момента се оглежда за потенциални купувачи. Но старият навик с лошия усет за време си остава.
Последният пример е клиентът за мобилни съобщения BlackBerry Messenger (BBM), който от вторник компанията започна да предлага за iOS и Android. Колко ли ще са потребителите, които ще се откажат от Viber и WhatsApp, за да преминат на BBM, питат се специалисти, осъзнавайки риторичността на въпроса. По странно стечение на обстоятелствата в същия ден се проведе и презентацията на Apple, за която се знае от месеци, а точната й дата бе потвърдена на 15 октомври. Защо тогава BlackBerry са избрали същия ден? Нима не знаят, че целият свят ще се концентрира в Apple и техния iPad Air?
Има и добра новина.
Оказва се, че въпреки медийната истерия около Apple, приложението на BlackBerry все пак е привлякло солидно внимание. От компанията написаха в туитър, че през първите 24 часа от пускането му то е било изтеглено над 10 милиона пъти, което го е превърнало в най-популярното безплатно приложение в повече от 75 страни, сред които САЩ, Канада, Великобритания, Индонезия, както и “по-голямата част от Близкия Изток”.
Представете си какъв щеше да е интересът към BBM, ако презентацията му не бе задушена от тази на Apple.
Разбира се, многото сваляния на BBM не означават задължително, че приложението ще бъде успешно. Истинският тест за него ще бъде броят постоянни потребители в бъдеще. За сравнение, около 300 милиона профила ползват WhatsApp всеки месец, докато китайският клиент WeChat има редовна месечна аудитория от около 190 милиона души.