IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Twitter иска да набере 1,6 млрд. долара от IPO-то си

Компанията обаче продължава да трупа загуби, а цената на рекламата пада

10:44 | 25.10.13 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Twitter иска да набере 1,6 млрд. долара от IPO-то си

Социалната мрежа за кратки съобщения Twitter се стреми към по-високи приходи от своето IPO. Докато компанията първоначално искаше да набере до 1 млрд. долара от началната продажба на акции, сега стремежът е сумата да достигне 1,6 млрд. долара (1,2 милиарда евро). Това става ясно от актуализирания в четвъртък борсов проспект, цитиран от Ройтерс.

Всяка отделна акция ще струва между 17 и 20 долара. Компанията иска да пусне 70 милиона акции плюс така наречената опция за превишаване от 10,5 млн. акции, ако търсенето е по-силно.

Кога точно Twitter ще стане публична компания все още е неясно. Американските медии предполагат, че това може да се случи в началото или средата на ноември. Първо участващите банки - Goldman Sachs, Morgan Stanley и J.P. Morgan Chase, както и Bank of America, Merrill Lynch и Deutsche Bank, ще препитат потенциалните инвеститори дали те могат и искат да платят исканата цена.

Така Twitter би осъществил най-голямото първично публично предлагане на интернет компания след IPO-то на Facebook от май миналата година. Социалната мрежа набра 16 млрд. долара на капиталовия пазар. Но все пак Facebook със своите 1,15 млрд. активни потребители е и много по-голяма компания от Twitter с неговите 230 млн. активни потребители.

Освен това Twitter продължава да губи пари, и по-конкретно – 134 млн. долара за първите девет месеца на тази година - почти два пъти повече в сравнение със същия период на миналата година. Между юни и края на септември нетната загуба на Twitter е в размер на 64,6 млн. долара. През същия период на миналата година обаче тя е възлизала само на 21,6 млн. долара.

Виновни за нарастващите загуби са големите разходи за научноизследователска и развойна дейност и за продажбите и маркетинга. Броят на потребителите вече не расте толкова бързо, а цената на рекламата – най-големият източник на приходи, продължава да пада. Twitter твърди, че през третото тримесечие има 232 милиона активни потребители – със шест процента повече спрямо второто тримесечие. Този темп на растеж се забавя. През второто тримесечие ръстът бе със 7%, а през първото – с десет процента. 

Исканата цена за акция компанията от Сан Франциско оправдава със своя бърз растеж. Така например приходите се удвояват в същия период двукратно до 422 млн. долара. 

Услугата печели пари преди всчко с рекламни послания в потока със съобщения от потребителите. Надеждата е, че тези реклами ще донесат много повече пари в бъдеще. Facebook успя да се справи с тази задача.

Twitter се превърна в може би най-важното средство за бързи новини. Потребителите могат да изпращат текстови съобщения до 140 символа, които също могат да се позовават на снимки, видео или други интернет страници. Повече от 500 млн. от тези така наречени „туитове“ се изпращат всеки ден.

Най-големият акционер е инвеститорът Разви Траверсе със 17,9%. Съоснователят Ейвън Уилямс следва с 12 на сто, както и банката JP Morgan Chase с 10,3%. 

Повече вижте в материала на Bloomberg! 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:13 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
Tony
преди 11 години
Нямам толкова в момента!Мога да им дам само половината! :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още