Социалната мрежа Twitter привлече вниманието в четвъртък с новината, че е подала заявление за излизане на борсата. Моментът, в който всички погледи бяха насочени към подробностите по листването, бе използван от Instagram за обявяване на важна новина, която няма да се хареса на мнозина – в платформата вече ще се излъчват реклами.
Едва ли има нужда да се казва, че това е краят на Instagram, пише BusinessWeek. Подобни мрачни коментари имаше и при придобиването на платформата за снимки от Facebook – от април обаче, когато за Instagram бяха платени 1 млрд. долара, потребителите на услугата са нараснали от 30 на 150 млн. души.
Никой не бива да се заблуждава, пише още списанието – търсенето на модел за излъчване на реклами бе неизбежно. По-рано през годината Instagram добави възможност за публикуване на видео, с което даде възможност за закупуване на видео реклама. По правило тя е доста по-скъпа от стандартната реклама и дава добър потенциал за приходи.
Планът за пускане на реклами на този етап изглежда предпазлив – първоначално реклама ще се излъчва само от време на време, като право на това ще имат единствено компании, които вече са добре позиционирани в общността на Instagram.
„Целта ни е всяка реклама, която видите, да бъде почувствана толкова нормално, колкото и снимките и видеата, публикувани от любими марки, на които много от вас вече се наслаждават. В крайна сметка нашият екип не само създава Instagram, ние го ползваме всеки ден. Искаме рекламите да са креативни и забавни по начина, по който вие се забавлявате с висококачествените реклами, когато разглеждате любимите си магазини“, написа компанията в обръщение до потребителите