Cisco Systems и Facebook дадоха началото на съвместен проект, предназначен за компании, които искат да научат повече за своите клиенти и да увеличат популярността на марките си, съобщава руският портал "Вести".
Новият проект, наречен Cisco Connected Mobile Experience with Facebook Wi-Fi, бе представен в сряда на технологичната конференция Interop в Ню Йорк лично от главният изпълнителен директор на Cisco Systems Джон Чеймбърс.
Сътрудничеството на двата технологични гиганта ще позволи на клиентите в хотели, ресторанти, магазини и други места да се възползват от безплатен Wi-Fi достъп, чрез който да се свържат към социалната мрежа.
Системата автоматично ще пренасочи свързания към Facebook потребител към страницата на институцията, в която се намира, и ще предложи обозначаване на географското местоположение, или т.нар. check-in.
От Cisco и Facebook не уточниха дали ще е необходимо задължително обозначаване на местоположението, за да бъде получен безплатен достъп до интернет. Въпреки това двата технологични гиганта съобщиха, че услугата ще позволи на компаниите да получат повече информация за своите клиенти.
Използвайки този продукт, компаниите ще могат да дефинират своите маркетингови послания по-ефективно. Потребителите на социални мрежи пък ще получават информация само за тези марки, които наистина представляват интерес за тях.
Експерти все пак предупреждават за възможно засилване на тревожността на потребителите. По думите им най-голямата социална мрежа в света вече ще съхранява не само лична информация, но също така и данни за движението на хора, което може да се превърне в сериозен проблем в бъдеще.