Facebook ще тества в близките седмици, първоначално само в САЩ, услуга, с която ще може да предложи мобилни плащания при отбрани търговски партньори, предаде принадлежащият към Wall Street Journal технологичен блог All Things D.
Потребители на Facebook вече могат да депозират своите банкови данни в мрежата, за да купуват подаръци за други потребители или виртуални предмети. В бъдеще те ще могат да плащат чрез Facebook и на други доставчици.
Facebook потвърди планираните тестове, съобщава All Things D.
Първи партньор ще стане онлайн търговецът на дребно JackThreads, чиято целева група са младите мъже. Това пасвало напълно и на прослойката абонати, които вече са предоставили на Facebook своите банкови данни, например потребителите на онлайн игри.
Една евентуална платежна услуга на Facebook би била потенциално силен конкурент на съществуващите доставчици, като дъщерната на Ebay компания PayPal.
Самата Facebook, освен определен процент от продажбите, може да спечели от подобна услуга и данни за покупателните навици на своите потребители - информация, която вероятно ще бъде посрещната с голям интерес от рекламодателите в социалната мрежа.
През 2012 г. Facebook обяви своята нова услуга - Facebook Gifts, с което компанията официално започва да продава невиртуални стоки – всичко, като се започне от Starbucks карти за 5 долара и се стигне до тарталети Магнолия и някои по-скъпи продукти. За тази цел абонатите трябва да предоставят данни от своите кредитни карти или данни за акаунт в PayPal. За социалната мрежа сега може би е смислено да ползва вече набраните данни и за нови услуги.
Въпреки ръста от 11% през второто тримесечие на 2013 г., Facebook успява да набере едва 214 милиона долара от плащания. За сравнение, рекламните приходи на компанията достигат 1,6 милиарда долара за същия период.
Кога и дали платежната услуга на Facebook ще напусне сегашната си тестова фаза, предстои да разберем. Но със сигурност влизане в този сегмент на пазара може да бъде доста смислено начинание за компанията, пише и Forbes.