Много фирми вече са превърнали Pinterest на практика в каталог и начин да управляват онлайн продажбите си. Nordstrom обаче има други планове: да прехвърли базираната на снимки социална мрежа върху физическите си магазини, пише BusinessWeek.
През март веригата от магазини започна да маркира най-популярните си продукти в Pinterest с малко "P" в два магазина близо до централата си в Сиатъл. В момента инициативата вече обхваща 13 от общо 248-те магазина като част от експеримент, който ще приключи малко преди голямата 112-годишнина на фирмата по-късно този месец.
В известна степен ходът на Nordstrom е начин компанията да се възползва и да се впише в онлайн средата, която клиентите ѝ използват толкова активно.
Веригата има 4,5 млн. последователи в социалната мрежа, които са доста повече от останалите ѝ непосредствени конкуренти, взети заедно. В момента фирмата вече използва Pinterest като инструмент, за да разбере какво харестват клиентите и какво ги вдъхновява.
На страницата на Nordstrom в Pinterest има снимки на Бу- най-сладкото куче на света. Кампанията обаче е нещо повече от пухкави кученца и супер наситени снимки на обувки: фирмата използва изделията, избрани от последователите си, за да управлява инвентара си. Тя използва специално приложение, което позволява на служителите в отдел продажби да правят сравнение между най-харесваните чанти, обувки и други стоки и продуктите, които са налични в съответния магазин.
Една рокля, например, която е най-харесвана близо до някой магазин на Nordstrom на едно място може да не се радва на същата популярност на друго място. Така компанията може да пренасочи зареждането, за да отговори на търсенето.
Според Nordstrom кампанията ѝ е по-скоро свързана със стремежа да демонстрира ангажимента си към своите клиенти, отколкото начин да увеличи продажбите си.