Социалната мрежа Twitter отбеляза сериозна победа в рамките на кампанията си за увеличаване на приходите от реклама, подписвайки споразумение със Starcom Media Vest Group (SMG), подразделение на един от най-големите играчи на американския рекламен пазар - Publicis. Клиентите на Publicis включват компании като Proctor and Gamble, Microsoft и Coca-Cola, предаде BBC.
Според някои съобщения потребителите на SMG ще получат привилегирован достъп до най-добрите рекламни слотове в Twitter, а стойността на сделката ще надхвърли няколкостотин милиона долара.
Макар че не бяха разгласени подробности по сделката, смята се, че SMG ще получи достъп до най-високо ниво на данните на социалната мрежа, използвани за маркетинг. Очаквания са, че споразумението включва клауза за директно захранване с данни от Twitter на моделиращите инструменти на рекламната компания.
Социалната мрежа става все по-привлекателен партньор за рекламодателите, откакто през февруари закупи компанията за анализ на данни Bluefin Labs.
Част от привлекателността като рекламен посредник е богатството от налична информация за потребителите. Маркетинговите послания могат да бъдат насочени към много конкретна група от хора, основани върху възрастта им, пола, интересите и предпочитанията, които са показали чрез връзките си в социалната медия.
Според анализатори Twitter ще може да се позове на тази сделка като доказателство, че набира инерция като струващ си маркетингов инструмент.
Уебсайтът за микроблогове има 200 млн. потребители, макар че досега се мъчеше да покаже, че е в състояние да извлече значителни приходи от безспорната си популярност.
Днешната сделка предполага, че социалната мрежа е загърбила пробния период при рекламодателите. „За около 18 месеца Twitter се превърна от експеримент в продукт от първа необходимост“, заяви Лора Дезмънд, главен изпълнителен директор в SMG.
Смята се, че Twitter обмисля листването си на борсата, макар че някои инвеститори ще бъдат предубедени на фона на слабия дебют на фондовия пазар на Facebook, осъществен през май 2012 г. В момента акциите на Facebook се търгуват при около 26 долара за брой, доста под цената от 38 долара по време на първичното публично предлагане.
Днешната рекламна сделка ще бъде важна летва в усилията на Twitter да докаже, че има търговско бъдеще като печеливша компания, с надежден приток на приходи от маркетингови дейности, свързани с информацията, с която разполага за потребителите, техните интереси и навици.