Услугата за споделяне на кратки новини Twitter се превръща чрез няколко придобивания в мултимедия специалист. В четвъртък американският концерн потвърди, че е купил стартиращата компания We are hunted от Австралия, заедно със служителите ѝ, предаде Ройтерс.
Цената на сделката за специалиста в просвирване на музикални данни не бе оповестена. През миналата година Twitter вече разшири активността си, за да предложи на своите потребители освен послания в размер на 140 знака, възможността да споделят видео и снимки.
Twitter е частна собственост и има около 200 млн. потребители в целия свят. Стойността на компанията се оценява на над 8 млрд. долара.
Слухове за придобиването на We are hunted циркулираха в публичното пространство отдавна, но транзакцията бе обявена едва в четвъртък. Според технологичния блог Cnet Twitter работи над собствено музикално приложение.
Признаците за това се сгъстиха, след като преди дни модераторът на предаването American Idol Райън Сикрест написа в Twitter, че си „играе с новото музикално приложение на Twitter (Да, то съществува)“. Приложението показвало кои изпълнители получават най-силно внимание в Twitter. Новината бе ретуитната от официалния канал на Twitter.
Не е ясно кога апликацията ще бъде публикувана. Според медийни спекулации приложението ще е налично първоначално за операционната система на Apple – iOS.
Междувременно се потвърдиха и слуховете за сделка на LinkedIn. Социалната мрежа за професионални контакти придобива агрегата на новини Pulse за сумата от 90 млн. долара, като 90% от тях ще бъдат изплатени в акции, а 10% в кеш, пише Mashable.
Предназначението на стартиралия като университетски проект Pulse е да помогне на смартфон потребителите на Apple и Android да разглеждат съдържанието на своите “любими списания, вестници и блогове по един много по-забавени бърз начин. По-късно младата компания успява да привлече 9,8 млн. инвестиции от Greycroft, New Enterprise Associates, Lerer Ventures, SV Angel. Днес Pulse разполага с над 30 млн. потребители.
Очаква се сделката с Pulse да бъде финализирана в рамките на второто тримесечие на годината.