"Тъй като компаниите и инвеститорите използват тези инструменти, регулаторните органи бяха принудени да изяснят правилата", заяви Хауърд Линдзън, главен изпълнителен директор и основател на Stocktwits – компания, която събира туитове с информация за акциите, обслужвайки трейдъри.
„Че кой чете вече съобщения в Yahoo finance?“, пита риторично Линдзън. „Ще предпочетете да гледате новините през Facebook и Twitter. Браншът се променя и е въпрос на време да бъде регулиран“, убеден е той.
Според новите насоки на комисията компаниите могат да посочат на своите уебсайтове и в съобщенията си, че ще използват социалните медии за публикуване на изявления, и да предоставят съответните адреси, на които ще става това. Така ще бъде дадена възможност на инвеститорите да се абонират за тях или да се включат в съответните уебсайтове, отбелязват от комисията.
Оттам обаче подчертаха, че личните акаунти на мениджърите няма да бъдат смятани за подходящи полета за бъдещи изявления на информация, която не е обществено достояние, освен ако на инвеститорите не бъде казано изрично, че те могат да бъдат използвани за оповестяване на информация.
„От комисията казват: „Имаме ясни насоки по Правилото за безпристрастно разкриване на информация в случаите с използването на личните страници на мениджърите. И ако информацията е разпространена отново по този начин, без компанията да е предупредила всички акционери, че това може да се случи, няма да има съобщение, а наказание“, обяснява Юджийн Голдмън, бивш адвокат на регулаторния орган, който в момента работи в McDermott Will & Emery.
От Facebook приветстваха решението, че социалната мрежа може да бъде използвана за споделяне на такъв тип информация, заяви неин говорител, докато от Twitter не са отговорили веднага на запитването на Ройтерс по темата.
Част от компаниите обаче не гледат с добро око на подобни изпълнения на своите мениджъри.
Така например веригата магазини за дамско облекло Francesca's Holdings Corp уволни през миналата година главния си финансов директор Джин Морфис, след като го обвини в неправомерно споделяне на информация за компанията чрез социалните медии. Неговите туитове включваха коментари за одитната комисия в компанията, за срещите му с инвеститори и с борда на директорите, както и финансовите резултати.