Американската Комисия за ценните книжа и борсите (SEC) обяви, че компаниите ще могат да ползват Twitter, Facebook и останалите социални медии, за да представят свои важни изявления, но при положение, че са обявили официално адреса на уебсайтовете, които ще бъдат използвани за целта, предаде Ройтерс, като се позова на официално съобщение на регулаторния орган.
Според агенцията това е опит да се помогне на компаниите да действат в новата медийна епоха.
Новото тълкуване от страна на комисията има за цел да изясни правилата за разкриване на информация, след като тя предприе разследване по публикация, направена през юли миналата година в личната страница на главния изпълнителен директор на Netflix Рийд Хейстингс във Facebook.
Регулаторният орган проучи дали обявата на Хейстингс, че компанията е отчела 1 млрд. гледани часа на своите продукти през юни, нарушава правило, което изисква важната информация да бъде представяна на всички инвеститори по едно и също време.
От комисията посочиха, че в този случай не са предприели наказателни мерки и не са отправили обвинения, но изтъкнаха, че на служителите на SEC е станало ясно, че е налице неяснота по въпроса как правилата за разкриване на информация трябва да се прилагат спрямо медийните канали на социалните мрежи.
„Една част от акционерите не трябва да има възможност да получава предимство пред други акционери само защото компанията разкрива избирателно важна информация“, подчерта в съобщението Джордж Канейос, временно изпълняващ длъжността директор на изпълнителния отдел в регулаторния орган. „Повечето социални медии са изключително подходящ метод за общуване с инвеститорите, но не и ако достъпът е ограничен или ако инвеститорите не знаят откъде биха могли да получат последните новини“, добави той.
Правилото за публикация в случая, известно като Правило за безпристрастно разкриване на информация, от известно време е обект на дискусии. Някои компании изразиха недоволство, че то е остаряло, тъй като социалните медии революционализират начина за споделяне на информация и привличане на потребители. Регулаторните органи пък отбягват да поемат случаи, свързани с прилагането му, като по този начин се създава известна „сива“ зона по отношение на начина на прилагането му.
В случая с Netflix част от наблюдателите твърдят, че не е ясно дали публикацията на Хейстингс във Facebook е съдържала нова информация, тъй като мениджъри на компанията вече са били направили публично подобни изявления.