IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Хотелите за продължителен престой в САЩ са печатница за пари и в пандемията

Търсенето на подобни места за настаняване нараства по време на COVID-19 и не показва признаци на отслабване

16:39 | 02.02.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Yen Duong/Bloomberg</em></p>

Снимка: Yen Duong/Bloomberg

Пътуванията с развлекателна цел в САЩ процъфтяха след смекчаването на блокадите заради COVID-19. Бизнес пътуванията обаче остават потиснати. Но един вид настаняване запълва стаи по време на пандемията – хотелите за продължителен престой, пише Wall Street Journal.

Тези имоти, които приемат гости, отсядащи от една седмица до три месеца, бяха популярни сред служителите на първа линия, медицински сестри, военни и строителни работници през първите месеци на COVID-19. В хода на пандемията, когато повече американци започнаха да пътуват, те привличаха семейства във ваканция, проджект мениджъри и IT служители.

Сега, когато инвеститорите в имоти поглеждат отвъд пандемията, търсенето на имоти с продължителен престой не показва признаци на отслабване.

Blackstone и Starwood Capital Group, две от най-големите компании за инвестиции в имоти, се договориха миналия месец да купят съвместно 111 хотела за продължителен престой под бранда WoodSpring Suites за сумата от около 1,5 млрд. долара. Сделката се случи по-малко от година, след като двете компании купиха Extended Stay America Inc. за около 6 млрд. долара.

Хотелите за продължителен престой се харесват на гостите, защото стаите обикновено са по-евтини от тези в хотели с пълно обслужване и дори от стаи в хотели с ограничено обслужване. Цените започват от под 50 долара на нощувка за стая с площ от около 28 кв. м с малка кухня, която обикновено включва готварска и микровълнова печка. Някои по-луксозни версии като Residence Inn на Marriott International вземат близо 140 долара на нощувка и предлагат по-просторни стаи с по-луксозни мебели и уреди като съдомиялни.

Собствениците на имоти харесват хотелите за продължителен престой, защото те предлагат маржове на печалба от около 50% от приходите, или близо два пъти повече в индустрията като цяло, казва Райън Меликър, президент на консултантската компания Lodging Analytics Research & Consulting, специализирана в местата за настаняване.

„Те са като банкомати с покрив. Печатница за пари“, отбелязва Меликър.

Хотелите се радват на подобни маржове до голяма степен заради ограничения брой служители – още по-голямо предимство днес заради недостига на работна ръка в хотелската индустрия. Имотите за продължителен престой се нуждаят от по-малко служители на рецепцията си заради по-дългия престой на гостите, а почистване на стаите обикновено се предлага на седмична, а не на дневна база. Хотелите предлагат минимални услуги за хранене.

Джак ДеБоер, предприемач в хотелския бизнес, стана пионер в сектора на продължителния престой през 70-те години на миналия век. В крайна сметка големи оператори на хотели, включително Hilton Worldwide Holdings, Hyatt Hotels и Marriott забелязаха успеха му и придобиха брандове за продължителен престой от ДеБоер и други предприемачи.

Дори през 2020 – най-лошата година в историята за собствениците на хотели, белязана от свиване на бизнеса, масови съкращения и затваряне на обекти, хотелите за продължителен престой устояха.

В американската хотелска индустрия като цяло приходите от налична стая (RevPAR) намаляха с около 48% през 2020 г. спрямо предходната година, казва Меликър. Но приходите от налична стая в сегмента на продължителния престой се свиха само с около 33%, допълва той. Приходите от налична стая на най-евтините хотели за продължителен престой са се понижили с под 6%.

Някои гости в хотелите за продължителен престой стават такива, защото нямат много други варианти. В някои случаи стаите са обитавани от хора, които са изгубили дома си. Някои са се развели наскоро или са преминали през трудности и се нуждаят от временен подслон.

Но сегментът продължава да се развива и се насочва към нови посоки. Гари ДеЛап, бивш главен изпълнителен директор на Woodspring Suites и Extended Stay America, сега е главен изпълнителен директор на stayAPT Suites, хотел в средния ценови сегмент, който отваря врати през 2019 г.

Новият му бранд взема под сто долара за нощувка в стая, която по думите му прилича повече на едностаен апартамент с площ от около 45 кв. м, кухня в пълен мащаб и отделна спалня. Той има около 20 обекта, които вече са отворили врати, строят се или са във фаза на планиране. Повечето са пръснати в южните щати – от Северна Каролина до Тексас.

„Всички търсят допълнителни площи, особено по време на COVID“, казва той.

Компанията AKA Hotels + Hotel Residences предлага по-луксозен удължен престой, като взема между 250 и 400 долара на нощувка от гости, които резервират за средно 19 дни, разказва Ръсел Ърбан, главен изпълнителен директор на Electra America Hospitality Group, инвеститор в хотели, който си партнира и инвестира в AKA properties.

AKA hotels имат луксозен дизайн и обзавеждане и лаундж зона само за членове, в която се сервират храни и коктейли. Нарастването на работата от разстояние подкрепя бизнеса, тъй като повече гости пътуват с партньора или семейството си и удължават престоя си.

Вместо да напуснат в неделя, те удължават пътуването си до понеделник или вторник и работят от разстояние, споделя Ърбан.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:45 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още