Новата вълна на несигурност заради COVID отново поставя милиони американски служители в задънена улица за това кога и дали трябва да се върнат в офиса, пише Bloomberg.
Служителите на Lyft, които трябваше да се върнат на бюрата си през февруари, сега няма да е необходимо да се появяват до 2023 г. Ford Motor отложи завръщането през януари за март, а Google и Uber Technologies отложиха плановете си за неопределено време в очакване как ще се развие вариантът омикрон. Jefferies Financial Group уведоми служителите си тази седмица да се върнат към работата от разстояние, след като офисите ѝ достигнаха посещаемост от 60%.
Заради новия вариант на COVID много американци „бели якички“ ще се доближат до пълни две години на работа от разстояние с никаква сигурност колко време ще продължи тя. Междувременно нараства пропастта с ръководителите, които искат хората да се върнат на бюрата си. Компании като Goldman Sachs Group (повечето хора трябва да се върнат в офиса) и Twitter (повечето хора може да продължат да работят изцяло от разстояние), както и много други корпорации все още формулират стратегията си.
„Измислихме термина шайбрид (от английската дума shy – плах, боязлив – бел. ред.)“, коментира Пол МакКинли, вицепрезидент за комуникациите и работата от разстояние на компанията за печатни изделия Cimpress и подразделението ѝ Vista, които избраха да преминат към модел на постоянна работа от разстояние през август 2020 г. „Това е провалът на компаниите да приемат, че в много случаи са изгубили правото да изискват редовно присъствие в какъвто и да било недвижим имот. Терминът изразява постоянното отлагане на датите за завръщане в офиса без деклариране на бъдещ модел и оставяне на хората в задънена улица“.
Почти половината от ръководителите на отдели за човешки ресурси се стремят към намаляване на офис площите, докато разработват бъдещи хибридни модели, но близо една четвърт казват, че очакват служителите им да се завърнат изцяло в офис среда, установи проучване през август на компанията Grant Thornton. Само 11 на сто от над 500 HR специалисти, участвали в допитването, са заявили, че планират компаниите им да преминат изцяло към работа от разстояние. В същото време само 17% от служителите на неръководни постове искат пълно завръщане в офиса, а мнозина са отворени към възможността новите работни места да запазят гъвкавост, сочи допитването Future Forum Pulse сред над 10 хил. служители в САЩ, Австралия, Франция, Германия, Япония и Великобритания от края на юли и началото на август.
„Действат две конфликтни сили“, коментира Тим Глова, директор на отдела за човешки капитал в Grant Thornton. „В много случаи лидер/главен изпълнителен директор/президент, който обича да е в офиса, е израснал в офис среда, вероятно продължава да носи костюми и може би иска всички да се върнат в офиса. И има огромен глас от служителите, които твърдят, че искат по-голяма гъвкавост къде и кога да работят“, допълва той.
Вземането на бързо и окончателно решение е огромен плюс за Cimpress и Vista (чието предишно име е Vistaprint), казва МакКинли, който отбелязва, че преди пандемията компанията била противник на работата от разстояние. Около три четвърти от новите служители твърдят, че са избрали компанията за печатни изделия конкретно заради вниманието ѝ към работата от разстояние, допълва той.
Офисът на компанията в Бостън е намалял до около 6500 кв. м колаборативни пространства за срещи и споделени бюра спрямо предишния офис с площ от почти 28 хил. кв. м. Същото се случва и с по-малки офиси в градове като Ню Йорк, Лондон и Мелбърн в Австралия, казва МакКинли. Служители, които са работили от едва девет американски щата, сега работят от разстояние от 30.
„Толкова съжалявам за членове на екипи, които работят за удивителни брандове, обичат екипите си и вършат работа в апогея на кариерата си, но над главите им е надвиснала следната заплаха: „Всички придобивки, които се получили по време на работата от разстояние, ще ви бъдат отнети в определен момент“, казва МакКинли.