Големите хотелски компании прибавят още ол-инклузив курорти, като разчитат, че пандемията ще подкрепи бизнес модел, който насърчава гостите да отсядат на едно място, пише Wall Street Journal.
Тези курорти, където клиентите плащат твърда такса, включваща стаята им, храната, напитките и други услуги, се възстановяват от сътресенията заради пандемията по-бързо от другите видове хотели, отбелязват анализатори. Те обичайно приемат туристи, които са по-склонни да пътуват отново в сравнение с пътуващите по работа. Харесват се и на туристи, които се безпокоят за сигурността си и затова искат да отсядат на едно място, за да ограничат риска от заразяване с COVID-19.
Wyndham Hotels & Resorts съобщи тази седмица, че създава партньорство с Playa Hotels & Resorts, оператор, строител и собственик на ол-инклузив курорти. Сделката е първото начинание на Wyndham в ол-инклузив бизнеса и следва примера на други големи хотелски брандове.
През август Hyatt Hotels се договори за придобиването на компанията Apple Leisure Group, управляваща ол-инклузив хотели, за сумата от 2,7 млрд. долара, а Marriott International съобщи във вторник, че е добавила 20 нови ол-инклузив курорта към портфейла си под бранда Autograph Collection Hotels.
Големите хотелски брандове решиха, че искат да добавят още хотели, съсредоточени върху развлеченията, казва Скот Берман, ръководител на компанията за професионални услуги PwC.
Интересът на индустрията към ол-инклузив курортите започна преди години, но пандемията даде нов тласък. Ол-инклузив курортите, които бяха избягвани от повечето най-големи брандове в миналото, предлагат лесна възможност за растеж.
„Индустрията е убедена, че развлеченията ще продължат да стимулират възстановяването“, казва Берман.
Курортите в Мексико и на карибските острови имаха малко посетители миналата година, но посещенията в обектите нараснаха тази година, тъй като ваксинираните наскоро хора са по-склонни да пътуват, а страните смекчиха ограниченията по границите.
Главният изпълнителен директор на Wyndham Джеф Балоти очаква пътуванията с развлекателна цел да продължат да растат след пандемията отчасти заради възприемането на работата от разстояние, която позволява на хората да имат гъвкавостта да удължават пътувания през уикенда и да вършат работата си за по-дълго време от ол-инклузив курорт. Според него хотелите на Wyndham вече отчитат ръст на резервациите на нощувки за неделя и понеделник, които по традиция не са толкова натоварени дни.
Първите два хотела от новия бранд на Wyndham, Alltra, съкратено от ол-инклузив пътуване за всички (all-inclusive travel for all), ще се намират на полуостров Юкатан в Мексико и компаниите опитват да разширят модела към други локации.
Ол-инклузив курортите се появяват в Европа през 50-те години на миналия век, разказва Берман. През 70-те и 80-те години бизнес моделът им се разпространява към Карибите и Мексико. По онова време те са привлекателни най-вече с безопасността си, допълва Берман. Туристите можеха да се излежават на плажа, да се хранят в ресторантите и да играят голф без да им се налага да излизат от силно охранявания си хотел или да вадят портфейлите си. До неотдавна секторът е доминиран от местни брандове.
Hyatt първа навлиза в ол-инклузив бизнеса през 2013 г. Главният изпълнителен директор на компанията Марк Хопламазиан съобщи в имейл, че придобиването на Apple ще увеличи дела на хотелските стаи за пътуващи с развлекателна цел в портфейла на компанията до над 50% спрямо около 45% в момента.
„Човешките преживявания, свързани с личното време за презареждане и свързване със семейство, приятели и близки, са изключително търсени предвид предизвикателствата, пред които всички сме изправени през последните 20 месеца“, отбеляза той и допълни, че делът на пътуванията с развлекателна цел ще се увеличава през идните години.
Ол-инклузив хотелите обаче все пак са изправени пред насрещни ветрове. Бумът през последно време на пътуванията може да е краткосрочен, особено ако се разпространят нови опасни варианти на COVID-19. На фона на все повечето круизни кораби, които вдигат котва, конкуренцията за туристи може да нарасне и да намали цените.
Въпреки това растящата глобална средна класа ще доведе до по-голямо търсене в дългосрочен план, особено в Азия, смята Грегъри Милър, анализатор на хотелския сектор в компанията Truist Securities. „Мисля отвъд Карибите, вероятно за ол-инклузив курортите предстоят силни години през следващите десетилетия“, допълва той.
преди 3 години Ол-Инфлация в Мариот "ДА", но никога в хотел на Сл.бряг или Дюни отговор Сигнализирай за неуместен коментар