IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Завръщане в офиса - питайте главния изпълнителен директор

Компании от един и същи сектор в САЩ възприемат различни подходи, зависещи от личните предпочитания на ръководителите и корпоративната култура

16:44 | 01.08.21 г.
<p>
	<em>Снимка: David Paul Morris/Bloomberg</em></p>

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук иска служителите му да се върнат в офиса по-скоро от мнозина от колегите му. Главният изпълнителен директор на Citigroup Джейн Фрейзър не се вписва в тенденциите на Wall Street и дава на служителите си по-голяма гъвкавост при завръщането в офиса от основните ѝ конкуренти, пише Ройтерс.

Въпросите за това дали, кога и колко често „белите якички“ трябва да работят отново в офиса безпокоят корпоративна Америка, откакто се появиха ваксините срещу COVID-19. След като препятствията пред безопасността бяха премахнати, главните изпълнителни директори започнаха да кроят политики въз основа на културата и нуждите на бизнеса.

Сега дори компании от един и същи сектор възприемат различни подходи, показвайки как личните предпочитания на ръководителите им определят тези ключови решения.

„Трудно е да се определи характерът и личността на главен изпълнителен директор въз основа на културата, в която е израснал“, казва Джефри Сонънфелд, преподавател в Йейлския университет, който ръководи програми за лидерство и създаване на контакти за ръководителите на компании.

Голямото мнозинство от офис служителите в САЩ ще бъдат върнати във физическите локации тази година, като две трети от компаниите планират пълно или хибридно връщане на работа, сочи допитване от април на консултантската и счетоводна компания Deloitte. Около 25% от американските компании вече са отворили отново офисите си, показва допитването.

Макар че главните изпълнителни директори на JPMorgan Chase & Co, Morgan Stanley и Goldman Sachs поискаха от служителите си да се завърнат в офиса до края на лятото или по-рано, Фрейзър уведомила повечето си служители, че могат да работят в офиса три дни в седмицата от септември.

Защитниците на този подход твърдят, че посланието на 54-годишната шотландска ръководителка за гъвкавост ще се хареса повече на служителите, отколкото възприетата линия от колегите ѝ на Wall Street, където до 80-часовите работни седмици оказаха своето негативно въздействие по време на пандемията.

Фрейзър публикува съобщение през март, признавайки бремето, което пандемията налага на служителите, и призова за освободени от Zoom петъци, ден за презарежане и за ограничаване на обажданията след работно време.

Тя говори за това как работата на непълен работен ден като консултант, за да съчетава гледането на две деца и кариерата, не я е спряла да стане първата жена главен изпълнителен директор на голяма американска банка.

“Citigroup възприема много обмислен възглед за това каква трябва да е културата ѝ в бъдеще“, казва Стив Хетфийлд, който работи за Deloitte и консултира компании за работните им практики.

Глобалният ръководител на човешките ресурси в Citi Сара Уечтър съобщи в професионалната социална мрежа LinkedIn, че служители, които не са ваксинирани, ще трябва да използват бързи тестове за COVID-19 три пъти в седмицата и да носят маска.

60-годишният Кук, известен с дългите си работни часове, не се вписва в тенденцията в технологичната индустрия, която има най-малко служители на място сред всички големи сектори според допитването на Deloitte.

Кук поиска от служителите на Apple да се връщат в офиса минимум три дни в седмицата през есента, което контрастира на позицията на други големи технологични компании, разрешаващи работата от разстояние през цялото време.

Решението му си навлече критики сред някои служители на Apple, които писаха до него с молба за преосмисляне. Той запази твърда позиция. Първоначално Кук планираше завръщане през лятото, но отложил крайния срок до есента.

Кук също основава решението си на културата на Apple, която поставя акцент върху сътрудничеството на място.

Когато покойният съосновател на компанията Стив Джобс помогна за проектирането на централата в кръгла форма на компанията на стойност 5 млрд. долара в Купертино, щата Калифорния, той целеше отчасти да накара служителите да се движат в кръга и да се срещат помежду си, насърчавайки импровизираното сътрудничество сред членовете на различни екипи.

Други главни изпълнителни директори в технологичната индустрия възприемат виртуалния офис. Ръководителят на Salesforce.com Марк Бениоф прекарал част от блокадата заради COVID-19 в дома си на Хавайските острови и работил от различни точки на света още преди пандемията вместо изключително в централата на компанията в Сан Франциско, казват запознати източници.

Salesforce провежда разговори с всички служители всяка седмица, съобщи говорителка на компанията.

Нейните лидери целят да накарат служителите на Salesforce да се почувстват част от корпоративната „охана“ – хавайската дума за семейство, и се допитват редовно до тях, казва директорът на борда Алън Хасенфелд.

В плановете си за завръщане в офиса софтуерният доставчик обмисля да позволи на повечето си служители да работят гъвкаво с присъствие в офиса от един до три дни в седмицата, казва говорителка на компанията.

„Връщането в офиса е свързано с характера на главния изпълнителен директор, защото трябва да е свързано с културата на компанията, а културата се определя от самия връх“, отбелязва Глен Гоу, бизнес консултант, който помага на главни изпълнителни директори.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:42 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още