Нови хотели в Ню Йорк започват да отварят врати с бързото наближаване на летния сезон на пътуванията, подлагайки на тест пазара, който се възстановява, но все още е изправен пред сериозни предизвикателства заради COVID-19, пише Wall Street Journal.
Компанията за данни STR прогнозира, че 78 хотела с над 13 хил. стаи ще отворят врати през 2021 г. – най-силната година от гледна точка на предлагане в съвременната история. Макар че много от проектите регистрират забавяне на строителството по време на пандемията и може да отложат откриването си, десетки други все още са напът да отворят тази година или в началото на следващата.
Arlo Hotels планира да открие луксозен хотел близо до комплекса Hudson Yards тази пролет с 489 стаи, което ще го превърне в един от най-големите хотели, планирани за откриване тази година. Сред обектите, които вече отвориха врати тази година, са Brooklyn Vybe Hotel със 74 стаи и Baltic Hotel с 33 стаи, и двата в Бруклин, както и хотел ModernHaus SoHo със 114 стаи.
„Ню Йорк беше и винаги ще бъде на челно място в умовете на предприемачите“, коментира Иън Фрейтаг, национален директор на звеното за анализи в хотелиерската индустрия на CoStar Group.
Дори в най-добрите времена откриването на нов хотел на най-големия хотелски пазар в САЩ може да бъде предизвикателство. В началото на 2020 г. 138-те хиляди хотелски стаи в Ню Йорк доведоха до свръхпредлагане на пазара и това започна да оказва натиск върху цените на стаите. Разходите за работна ръка в хотелите също са сред най-високите в страната.
Но тези проблеми сега изглеждат сравнително нищожни след опустошителните последици от COVID-19 върху туризма и пътуванията. Заетостта на хотелите в Ню Йорк беше 53,8% за седмицата до 1 май, сочат данни на STR. Това е малко повече спрямо предходната седмица, но изостава от средното равнище в страната от 57,1% и е доста под равнището от 89,8% за същата седмица през 2019 г., съобщава STR.
Трудно ще бъде и наемането на служители, отчасти защото новите хотели се конкурират много други, които затвориха врати по време на пандемията и сега отварят отново врати. Около 146 имота с 27 998 стаи отвориха отново, сочат данните на STR. Други 115 с 36 830 стаи са временно затворени, а шест са затворили за постоянно.
Ню Йорк, подобно на други големи пазари, отчита известни подобрения от гледна точка на пътуванията за развлечение на фона на продължаващия процес по ваксиниране. Но корпоративните пътувания и груповият бизнес остават вяли и може да се задържат такива през по-голямата част от годината, смятат анализатори.
Под 37 млн. туристи се очаква да посетят града тази година спрямо рекордните 66,6 млн. през 2019 г., показват данни на официалната туристическа организация в Ню Йорк NYC & Co.
Това превръща в предизвикателство отварянето на хотел в подобна среда и имотът може да донесе значително по-малко приходи от необходимите за заплащането на огромните оперативни разходи. New York Hilton, един от най-големите хотели в града с над 1900 стаи, няма непосредствени планове за повторно отваряне, казва говорителка.
Твърде късното отваряне създава риск много гости да станат лоялни на конкуренти, след като пазарът се върне към растеж.
„Това е магическо балансиране“, коментира Алекс Охебшалом, предприемач, който стои зад луксозния Fifth Avenue Hotel със 153 стаи, който завърши външното строителство по-рано тази година, но отлага откриването, може би до есента, когато театрите на „Бродуей“ трябва да отворят повторно врати.
Новите служители трябва да бъдат обучени в правилата на COVID-19 като например как да се справят с гости, които не са склонни да носят маска. Mandarin Oriental в Сентръл парк отвори врати отново в началото на април. Неговите служители връчват на гостите без маска плик с логото на хотела и надпис We Care („Грижа ни е“ – бел. ред.) на външната страна и маска вътре. „Това работи всеки път“, казва Сюзан Хатджи, генерален мениджър на хотела.
Мениджъри в хотел Arlo казват, че гостите могат да избират да използват отново същите чаршафи, така че камериерките да не влизат в стаите им. Много гости предпочитали това в другите хотели на веригата по време на пандемията. „Живеем с това“, казва Олег Павлов, главен изпълнителен директор на Arlo.
Хотелският пазар в Ню Йорк се радва на силно търсене и растящи цени от втората половина на миналото десетилетие. Но започна да проявява признаци на слабост, отчасти заради свръхпредлагане, в годината преди пандемията. В началото на 2020 г. спирането на плащанията по ипотечни кредити от собственици на хотели в Ню Йорк нарасна, а средните дневни цени бяха доста под връхната си точка.
Пандемията отложи преосмислянето, пред което е изправен пазарът, с хиляди стаи на етап строеж, казват собственици на хотели и анализатори. Проекти като Six Senses New York, първия северноамерикански обект на базирания в Тайланд свръхлуксозен хотелски бранд, регистрира забавяния в строителството. Сега компанията очаква да отвори врати в Ню Йорк през 2022 г.
„Радваме се, че не отворихме в разгара на пандемията. От друга страна, сметките все пак трябва да се плащат, а дълговете трябва да бъдат обслужвани“, казва Нийл Джейкъбс, главен изпълнителен директор на Six Senses.