Нови удобства и по-добро обслужване – водещи искания на наемателите
Компаниите ще навлязат в новата ера на гъвкава работа, като подобрят корпоративните си офиси, а не като ги изоставят. През идните три години 47% от компаниите ще се стремят да подобрят качеството на площите, които наемат, а 46% ще положат усилия да подобрят наличните удобства за служителите на работното място. 55% от анкетираните са заявили, че ще създадат по-колаборативни пространства в офисите си, а 54 на сто ще въведат споделено бюро или hot desking през същия период, въпреки че COVID-19 до голяма степен не позволи споделяне на бюрото през миналата година.
От удобствата, които наемателите ще се стремят въведат на работните си места след пандемията, в топ пет на приоритетите попадат специални пространства за ментално здраве и услуги за доставка на поръчки, направени онлайн, а удобствата, подкрепящи благосъстоянието, доминират в класацията – храни и напитки на място (65%), фитнес зали (47%) и място за оставяне на колела.
Най-големите притеснения на наемателите по отношение на собствениците на имотите са свързани с липсата на гъвкавост (29%) и липсата на иновация в предлагания продукт или услуга (21%). Това отразява необходимостта собствениците на имоти да инвестират в операции, управление на имоти и услуги за наемателите.
60% от анкетираните са заявили, че наблюдават ръст или значителен ръст на комуникацията със собственика на имота по време на пандемията, което е възможност за собствениците и наемателите да развият по-колаборативни и партньорски отношения в дългосрочен план.
„Половината от компаниите вече планират реконфигурация на портфейлите си с недвижими имоти и премоделиране на работните си места през идните три години, за да гарантират, че предоставят на служители, колеги и потенциални нови таланти най-добрите площи за работа, учене и развитие“, казва Уилям Биърдмор-Грей.
„Компаниите ще гравитират към офиси, които предлагат по-динамична работна среда и преживявания, използват технологии и намаляват въздействието върху околната среда“, допълва той.
„Опитът през миналата година насочи вниманието към това какво предоставят офисите на компаниите и какво служителите ценят най-много на работното място. Недвижимите имоти са смятани все повече за стратегически инструмент за постигане на корпоративни цели – от идентичност на бранда и привличане на таланти, до благосъстоянието на служителите и постигането на въглеродна неутралност или по-широки цели за устойчивост“, коментира д-р Лий Елиът, ръководител на глобалните изследвания на наемателите в Knight Frank.
„Добре проектираните офиси могат да повишат производителността, креативността и способността на компаниите да привличат и задържат таланти, особено наскоро завършили университет младежи. Но традиционните корпоративни централи ще трябва да се приспособят, за да служат на нови цели и да предоставят повече услуги и удобства на служителите, като най-големите компании отдават по-голямо значение на здравето, безопасността и благосъстоянието на хората си“, допълва Елиът.