Инди дух, корпоративен счетоводен баланс
Като бивш моден дизайнер Фаена предпочита да гледа на Accor не толкова като Starwood, а като още една компания, на която се възхищава – LVMH. „Имаме много силни брандове, възползващи се от икономии от мащаба, работещи заедно, за да поемат дял от пазара“, обяснява той. Разходите за всичко – от доставките на храна и спално бельо до правни и строителни услуги, намаляват на фона на споделената покупателна способност на близо 5 хил. хотела.
Хансон добавя още една причина независими брандове да се насочват към Accor.
„Accor е дружелюбен партньор, който е по-отворен за преговори (от Marriott или Hilton)“, казва той. Въз основа на опита му в разговорите с ръководители и консултирането на почти всички големи хотелски компании Хансон предполага, че Accor предлага високо ниво на прозрачност и гъвкавост, което конкурентите му избягват. „Това е голяма част от привлекателността на компанията“, отбелязва той.
Сделките нямат нищо общо с пандемията. Макар че хотелската индустрия преживя най-опустошителната си година в историята през 2020 г. по данни на Американската асоциация на хотелите и местата за настаняване - последиците от COVID-19 върху туристическата индустрия до момента са девет пъти по-големи от тези след 11 септември, за сделки като тази с Faena обичайно са необходими години.
С поглед напред
Въпросът е доколко ефективно Accor може да разшири новите си брандове на фона на трудната среда и до каква степен ще може да се възползва от факта, че всички са под един покрив. Голяма част от успеха на Starwood дойде от програмата й за лоялни клиенти Starwood Preferred Group, което може би обяснява защо Базен започна промяна на собственото предлагане на Accor през 2019 г. Той прекръсти програмата за лоялни клиенти на Accor Live Limitless (ALL) и даде начални указания за получаване на точки, които ще позволяват на клиентите да достигат висок статус не само чрез нощувки в хотели на Accor, но и с обикновени ежедневни покупки с новата кобрандирана карта Visa. Той допълва, че новите отношения на Accor със съсредоточени в САЩ брандове също ще са от полза, въпреки че може да отнеме няколко месеца преди хотелският бизнес да започне да постига значим ръст.
Фаена не се тревожи. Той е съсредоточен върху най-големия и амбициозен проект на бранда си в Дубай, за който предпочита да не говори. „Не искам да се изкушавам, но, да, този хотел е още по-голям от хотела в Маями“, споделя само Фаена.
Разрастването на Faena ще бъде бавно, но стабилно. За завършването на третата му локация ще са необходими около две години, а строителството на четвъртата е започнало, макар че не е потвърдено. „Не може обемът да е движеща сила, защото така ще убием душата на бранда“, казва Базен.
Броят е без значение, когато брандът е специален, отбелязва Хансон. „Нужен е съвсем малък брой обекти, за да се запознаят потребителите с бранда, може би дори само три“, казва той.