IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Бъдещето на работата е хибридно с внимание върху служителите

70% от служителите смятат офис средата за по-благоприятна за изграждане на екип

12:27 | 06.02.21 г. 3
<p>
	<em>Снимка: Alberto Bernasconi/Bloomberg</em></p>

Снимка: Alberto Bernasconi/Bloomberg

Компаниите търсят начини да променят офиса и да дадат на служителите причини да се завърнат на работното си място и според нов доклад на консултантската компания JLL вниманието трябва да е върху служителите, пише онлайн изданието property-magazine.eu.

Докладът „Преосмисляне: Новото бъдеще на работата за създаване на по-добър свят“ прогнозира, че в бъдеще работата ще изисква от компаниите да отдават приоритет на здравето, благосъстоянието и психическото здраве на служителите. Ще има и голяма трансформация на работното място, като традиционният офис ще се развие и ще се превърне в централно средище, преустроено за взаимодействие на служителите, сътрудничество, иновации и образование.

Заключенията в доклада са резултат от виртуално събитие, организирано от JLL, с участието на експерти в индустрията от Barclays, Discovery и Vodafone, които са изтъкнали тенденцията към хибридни екосистеми на работа, включващи работа в гъвкави пространства, в офиса и от разстояние. Панелистите са обсъдили как разнородните, притежаващи дигитални умения служители, ще характеризират деловия свят през 2025 г. и са отбелязали значението на това, от което служителите се нуждаят, за да се завърнат в офиса през 2021 г. и след това.

„Гледайки към начина на живот след пандемията, важно е да сравним преживяванията и да споделим най-добрите практики. Дискусиите потвърдиха сеизмичната промяна към модел, в който служителите са в центъра на вниманието, и възобновения фокус върху това какво е важно за служителите като качество на живот и щастие“, коментира Марк Каски, главен изпълнителен директор на отдел „Корпоративни решения за Европа, Близкия изток и Африка“ в JLL.

„Появява се нова цел на работното място и работодателите трябва да преценят какво означава това за техния бизнес модел. Трябва колективно да създаваме по-свързано, устойчиво работно място, което отговаря на очакванията на служителите“, допълва той.

Хибридните екосистеми на работа не са само породена от пандемията необходимост

С развитието на тенденцията към работни екосистеми офисите продължават да са пространства за взаимодействие и центрове за иновации. Служителите ще запазят силен афинитет към офиса. Данни на JLL сочат, че 70% от служителите смятат офис средата си за по-благоприятна за изграждане на екип и творческо сътрудничество. Работата от разстояние вероятно ще се състои от два дни в седмицата в офиса, а много служители (74%) обмислят четиридневна седмица.

Офисът на бъдещето ще трябва бързо да се приспособи, за да стане вдъхновяващо, колаборативно пространство, а не само модел на наредени едно до друго бюра като преди. Очаква се значителна промяна към гъвкави работни пространства, като собствениците на имоти създават собствени гъвкави площи или си партнират с оператори на гъвкави пространства.

Последна актуализация: 04:16 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

3
rate up comment 2 rate down comment 0
юрист
преди 3 години
Какви действия ще предприемете, за да си трансформирате бизнеса, зависи както от неговата специфика, така и от Вашата собствена креативност. Ако напр. сте в ИКТ клъстера, спокойно можете да работите хоум офис, ремуут, от всяка точка на България, включително и от вилата си, след като сключите договор за дистанционна работа с някой работодател. България се счита за държавата в Европа с най-бърз интернет.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 2
SSS55
преди 3 години
Много ми хареса. Интересно. Имам вила с 6 (шест) стаи на морето. Мисля си дали не могат да идват по 3-4 дни служители на фирми, които да правят събирания на служителите си с цел сближаване, разработване на стратегии и взимане на решения. Има ли переспектива? Благодаря.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 6 rate down comment 2
юрист
преди 3 години
Моите предвиждания са малко по-различни- в офисите ще останат предимно служителите, които са с първо работно място и нямат изградени офис дисциплина, офис култура и социални умения за общуване на работното място. Всеки друг служител с над 3 години работа в офис среда- до преди пандемията- може преспокойно да работи хоум офис и да осъществява социалните си контакти с други хора след работно време, още повече, че тогава ще се среща с приятели, а не предимно или само с колеги. Ще нарасне значението на добрите мениджъри от средния мениджмънт, които ще задават параметрите на текущите задачи и ще контролират изпълнението им от служителите, работещи хоум офис. Всъщност, изобщо не е нужно човек с над 3 години стаж в офисна среда, да се връща пак в нея, но нали работодателите или СЕО-тата трябва да се изживяват като шефове, та само от тяхна гледна точка е добре да се завърнат всички служители в офисите;0
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още