IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Airbnb Inc. и DoorDash Inc. увеличават ценовия диапазон преди IPO-тата си

Двете компании са напът да се листнат в необичайно за пазарите време - в средата на декември

10:01 | 30.11.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Bloomberg LP</p>

Снимка: Bloomberg LP

Airbnb Inc. и DoorDash Inc. планират да публикуват по-високи от очакваното диапазони за оценката си в рамките на първичните си публични предлагания, предоставяйки най-новото доказателство за силата на процъфтяващия пазар за нови емисии.

Airbnb планира да се насочи към диапазон от около 30 млрд. до 33 млрд. долара - използвайки напълно разредени обикновени акции. Стартъпът за отдаване под наем започна инвестиционното си роудшоу във вторник, пише в. Wall Street Journal, позовавайки се на хора, запознати с въпроса. Това е повече от 30-те млрд. щатски долара, които бяха очаквани досега.

Междувременно DoorDash планира да се насочи към диапазон от около 25 млрд. до 28 млрд. долара на напълно разредена основа преди роудшоуто, което се очаква да започне в понеделник. Това е също по-висока сума от очакваното досега - 25 млрд. долара.

Обикновено компаниите и техните поематели се стремят да определят относително консервативни първоначални диапазони, с място за потенциално ценообразуване на акциите във високия ценови диапазон или над него, преди да започне търговията.

Въпреки това не е ясно какви ценови диапазони на акция ще разкрият компаниите.

Airbnb и DoorDash са напът да се листнат в средата на декември - обикновено спокоен месец за листвания, като така сложат край на годината за IPO-та с гръм и трясък. 2020 г. и досега вече отчете рекордна сума пари, набрана чрез нови емисии на борсите в САЩ, тъй като нарастващите оценки на технологичните концерни примамват редица частни компании да се присъединят към публичните пазари.

Активността беше подкрепена от рекордните постижения на борсата. Nasdaq Composite постигна нов рекорд при закриването на сесията в петък по време на празнично съкратената търговска сесия. Широкият бенчмарк S&P 500 постигна 26-ия си рекорд за годината в петък, а Dow Jones Industrial Average се изви над границата от 30 000 пункта за първи път миналата седмица.

Досега от началото на тази година са набрани повече от 140 млрд. долара в 383 първични публични предлагания на борси в САЩ, далеч надхвърляйки предишния рекорден целогодишен връх, поставен в разгара на дот-ком бума през 1999 г., според данните на Dealogic, които датират до 1995 г.

Както Airbnb, така и DoorDash преодоляха пандемията от коронавирус, тъй като все повече хора избягват хотелите в полза на къщите за почивки или по-дългосрочен престой и започват да избягват ресторантите.

Airbnb беше оценена на 31 млрд. долара в инвестиционен кръг през 2017 г. Оценката на компанията с централа в Сан Франциско спадна до 18 млрд. долара, когато резервациите спаднаха в началото на пандемията, тъй като пътуванията бяха прекратени.

Главният изпълнителен директор на Airbnb Брайън Чески бързо взе назаем 2 млрд. долара, съкрати маркетинговите разходи, освободи една четвърт от персонала на компанията и задържа много несъществени проекти. Резервациите в Airbnb се възстановиха през лятото, макар и да не са близо до нивата преди пандемията, тъй като хората все повече търсят къщи за близки пътувания.

За DoorDash оценка от над 25 млрд. долара ще продължи резкия възход нагоре. Частната оценка на DoorDash, базирана в Сан Франциско, вече беше нараснала до над 15 млрд. долара през тази година от едва 1,4 млрд. долара през 2018 г., тъй като компанията успява да завладее още по-голям дял от пазара за доставки на храна в САЩ. Сега тя е най-големият играч в сектора.

И за двете компании роудшоутата им ще изглеждат по-различно, отколкото биха изглеждали в света преди Covid-19. Ръководителите и на двете компании ще предлагат своите акции на взаимни фондове и хедж фондове по време на срещи в Zoom, а не във вихрена обиколка из цялата страна.

И двете компании и съответните им поематели ще определят окончателните си цени за първичното публично предлагане въз основа на обратната връзка от инвеститорите. Morgan Stanley и Goldman Sachs водят IPO-то на Airbnb, докато Goldman и JPMorgan Chase & Co. ръководят емисията на DoorDash.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:06 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още