На фона на коронавирусната пандемия, която принуждава повечето офис служители в центъра на много градове да работят от вкъщи поне до края на годината, загубата на градските търговци на дребно се оказва печалба за търговските центрове в покрайнините, предава Ройтерс.
Години наред моловете в центъра носеха по-голяма печалба, като привличаха офис служители и туристи, концентрирани в градските центрове, а моловете в покрайнините бяха пренебрегвани заради лошите си връзки.
Коронавирусната пандемия преобръща тази тенденция.
„Много хора, които преди пътуваха с градския транспорт до центъра на града всеки ден, вече не го правят. Къде носят дрехите си на химическо чистене, откъде си купуват вечеря? … Правят го в търговския си център в покрайнините“, казва Тим Сандърсън, ръководител на отдела за търговия на дребно в Канада на консултантската компания JLL.
Трафикът в канадските молове в околностите на градовете, притежавани от компанията Cadillac Fairview, имотното подразделение на Ontario Teachers’ Pension Plan, е нараснал с над 70% спрямо нивата преди пандемията, докато в същото време под половината от купувачите са се завърнали в моловете в центъра, казва изпълнителният вицепрезидент за оперативните дейности Сал Йаноко.
Същото се случва и в останалите части на света.
Във Великобритания трафикът на търговските улици и в моловете е намалял съответно с 40% и 34,6% в средата на октомври в сравнение с година по-рано, докато ритейл парковете са регистрирали спад от едва 13,2% спрямо миналата година, сочат данни на компанията за анализи Springboard.
Макар че се очаква собствениците на молове в градски локации и в околностите на градовете да понесат удар от пандемията, вече изпитващите затруднения търговци на дребно в моловете в градските центрове са изправени пред много по-мрачни перспективи.