Един от най-известните универсални магазини в Лондон подготвя почвата за бъдещето отвъд пазаруването, пише Bloomberg.
John Lewis Partnership е получил разрешение за превръщането на горните етажи на флагманския си магазин в Уест Енд в офиси, съобщи говорителка в имейл. Решението на Градския съвет в Уестминстър е взето в момент, когато правителството опитва да овладее втората вълна на коронавирус, налагайки по-строги ограничения върху магазини и ресторанти в голяма част от Обединеното кралство.
Британските търговци на дребно са засегнати от пандемията, а блокадата и мерките за социално дистанциране задържат купувачите у дома месеци наред. Уест Енд, който е търговският и развлекателен квартал на Лондон, понесе тежък удар, тъй като туристите изчезнаха, а малко офис служители са се върнали, за да запълнят ресторантите и баровете му. Собственици на имоти като Shaftesbury, която притежава магазини и ресторанти в Сохо, Карнаби стрийт и Чайнатаун, трудно успяват да съберат наемите от наемателите на търговските си площи.
John Lewis не е изключение. Компанията затваря магазини и засилва онлайн операциите си, за да достигне до купувачи, които си стоят у дома. Тя прогнозира, че онлайн продажбите на дребно съставляват 70% от общите й продажби спрямо 40% преди COVID-19. В момент, когато компанията се адаптира към вируса и дългия спад на традиционната търговия на дребно, тя също така засилва бизнеса си с финансови услуги и се разширява в сектора на жилищата под наем.
За сметка на това офис пазарът в Лондон показва признаци на живот. Големи компании – от Netflix до Morgan Stanley, са в процес на големи промени на офис площите, които показват, че търсенето на най-големите и най-добрите сгради се възстановява спрямо дъното през блокадата. Активността през последно време е ограничена основно до големи нови проекти, а със затягането на ограниченията заради коронавируса все още има опасения, че свободните площи може да нараснат.
John Lewis не е решила дали да превърне горните етажи на магазина си на Oxford Street в офиси, заяви говорителка. Сградата има „излишък от площи, които не продават“, спрямо по-нови локации и компанията поиска одобрение за преобразуването им, за да има „по-голяма гъвкавост“ в начина на използване на площите.