WeWork намалява цените, за да задържи клиентите си като отражение на предизвикателната среда за компаниите за споделена работа, чиито наематели останаха у дома месеци наред заради коронавируса, пише Financial Times.
Подкрепената от японската SoftBank компания предлага отстъпки на съществуващи клиенти в цял свят, като в някои случаи намалява наполовина дължимите от тях наеми за идните няколко месеца.
WeWork иска да покаже сила и стабилност след проваления си опит за първично публично предлагане, след което оценката й се срина от 47 млрд. долара през януари 2019 г. До 31 март, когато пандемията затвори офиси в цял свят, японската група понижи оценката си на WeWork до едва 2,9 млрд. долара.
Компанията има ново ръководство и неотдавна публикува реклами в New York Times, в които твърди, че с ликвидни средства за най-малко 3 млрд. долара към 30 юни тя е „тук, за да остане“.
Тя прави отстъпки по т. нар. членства за всеки отделен случай, като взема предвид размера на клиента и колко дълго се е ангажирал да остане в сграда на WeWork. Но ходът отразява затрудненията, пред които е изправен целият сектор на споделените работни пространства.
WeWork и IWG, която се определя като най-големия доставчик на гъвкави работни площи в света, не притежават собствени офис сгради, а вместо това наемат пространства въз основа на дълги наемни договори, разделят ги и след това отдават под наем раздробените площи на наематели чрез по-кратки наемни договори.
Това ги излага на риск от забавяне, при което наемателите са ограничени да влизат в офисите и поставят под въпрос използваните от тях площи. WeWork разкри през август, че приходите й от продажби са намалели с около една пета между първото и второто тримесечие на тази година и тя е загубила 12 на сто от членовете си.
Операторите се борят и със собствените си наемодатели за отстъпки. WeWork нае консултантската компания Knight Frank, за да я консултира по преструктурирането на наемните договори във Великобритания в рамките на глобален преглед на дейността си.
IWG възпре по-агресивен подход, като постави най-големия си филиал Regus в неплатежоспособност, за да убеди собствениците на имоти да се съгласят на отстъпки. Regus предоставя гаранции на наемите за около 500 имота, обхващащи наемни договори за почти 800 млн. паунда.
В САЩ компанията поиска защита от фалит по глава 11 за между 90 и 100 от офис сградите си, съставляващи около 10% от общия портфейл в страната.
Компаниите за гъвкави работни пространства, които до неотдавна бяха един от основните източници на търсене на нови офис площи, са по-предпазливи. В центъра на Лондон тази година те са усвоили едва 23 200 кв. м нови офис пространства, около една десета от общото ниво през миналата година, сочи изследване на консултантската компания Cushman & Wakefield.
В сряда компанията-майка We Company съобщи, че се връща към името WeWork – бранда, който съоснователят Адам Нойман избра, за да отразява амбициите му в области от съвместното съжителство до образованието.
Оттогава новото ръководство разпродаде дейности, счетени за неосновни, а Нойман върна 5,9 млн. долара, които компанията му платила, за да използва търговската марка We.
Главният изпълнителен директор Сандип Матрани съобщи, че промяната на името е още една стъпка към връщането на компанията към корените на WeWork, пише Ройтерс.
„Искаме да имаме стратегически подход. Искаме да сме иновативни. Искаме да оказваме въздействие. Искаме да бъдем WeWork“, написа Матрани в съобщение до служителите. „Официално възстановяваме името на нашата компания от The We Company на WeWork“, се казва още в съобщението.
Компанията твърди, че ще се върне към печалба до края на 2021 г.