Компанията Airbnb Inc, която стои зад едноименната платформа за наемане на жилища, планира да набере около 3 млрд. долара в предстоящото си първоначално публично предлагане (IPO), съобщава Ройтерс, позовавайки се на източници, запознати с темата.
Дружеството възлага такива надежди заради неочаквано рязкото възстановяване на бизнеса си, след като пандемията от COVID-19 удари и туризма.
Листването на Airbnb ще бъде едно от най-големите и най-очакваните в САЩ през 2020 г., която вече регистрира няколко особено успешни IPO-та, като това на звукозаписната компания Warner Music Group, дружеството за анализ на данни Palantir Technologies и Snowflake Inc.
През август Airbnb официално подаде проспект за IPO до Комисията по ценните книжа и фондовите борси. Базираната в Сан Франциско фирма заяви, че броят на акциите и ценовия диапазон на предлагането все още не са определени. Airbnb се насочва към листване на акциите си на Nasdaq.
Компанията има шанс да избере да осъществи IPO на Нюйоркската фондова борса.
Текущият план на Airbnb е да направи своето листване след президентските избори в САЩ през декември.
Компанията може да постигне пазарна оценка от над 30 млрд. долара в първичното предлагане, като източниците предупреждават, че това зависи от пазарните условия.
Airbnb се присъединява към редица компании, насочващи се към публичните инвеститори, след като пазарът на IPO-та започна да се отърсва от застоя, причинен от коронавирусната пандемия. И все пак листването ще представлява тест за публичните пазари, особено като се има предвид все по-голямата предпазливост, свързана с губещите много пари стартъпи. Главният изпълнителен директор Браян Чески е под натиск от страна на служителите си да направи IPO-то тази година, защото ще изтече срокът на ценни опции.