Herman Miller и други компании казват, че са направили стъпки за разширяване на онлайн вариантите си след пандемията и са намерили начини да продават на отделни лица.
Лори Гий, вицепрезидент на услугите за представяне на работното място в Zeeland, базирана в Мичиган компания, съобщава, че бързо са направили възможно служители на Google например да купуват директно от компанията.
„Част от тази тенденция е ускорение на това, което вече правехме – да улесняваме най-доброто мебелиране“ независимо къде ще отидат мебелите или от размера на поръчката.
Високи цени, логистични предизвикателства
Производителите на много други стоки създават нови продукти, включително необходими неща за борба с пандемията, или засилват услуги, за да компенсират друг загубен бизнес.
Производителите на офис мебели се намират в по-тежко положение, до голяма степен заради логистични предизвикателства. Средният клиент, работещ от вкъщи, например иска продукт, който може да бъде доставен в единична кутия и да бъде сглобен лесно, в идеалния случай без необходимост от специални инструменти.
Цената също е фактор. Стол Aeron с класически дизайн, продаван от Herman Miller, се предлага във версии, които лесно може да достигнат цена от 1000 долара. Работните кътове в офисите могат да струват дори повече в зависимост от сложността и добавените си характеристики като регулируем десктоп и вградени подпори за монитора на компютъра. Работещите от вкъщи служители е доста по-малко вероятно да харчат за подобни скъпи варианти, поне отчасти, защото много от тях се тревожат дали ще запазят работата си.
Начинът, по който големите компании произвеждат продуктите си, е друг усложняващ фактор. Много производители са изнесли производството на компоненти, като купуват основи от една компания например, десктопи – от друга, и ги сглобяват в конфигурации според дизайна за големи операции.
„Не сме свикнали да работим с крайния потребител – ако получим обаждане от клиент за липсващ винт, нямаме капацитета да реагираме“, казва Сорен Стиг-Нилсен, президент на компанията LINAK U.S., която е американското подразделение на датска компания, произвеждаща много от задвижващите устройства за повдигане на основата на бюра за регулиране на височината. Компанията има голям завод в Луисвил, щата Кентъки, и продава оборудване на повечето големи местни компании за мебели, включително Steelcase.
“COVID създава огромно търсене в областта на домашния офис и традиционно ние не сме голям играч на този пазар“, казва Стиг-Нилсен.
Същевременно индустрията не се отказва от истинските офиси.
Според Гий не е ясно колко време ще продължи спадът в изграждането на нови централизирани офиси. Но допълва, че дизайнерите на компанията вече работят по идеи за нов стил на работа, включително повече „малки, сателитни офиси“, които според тях компаниите ще искат да оборудват така, че да обслужват по-широко разпръснати служители, отколкото преди.
„Смятаме, че винаги ще има нужда от физическо работно място – места, където отивате за сътрудничество и вдъхвате живот на корпоративната култура“, отбелязва Гий.