Amazon разширява физическите си офиси в шест американски града и прибавя хиляди корпоративни позиции в тях, което е индикатор, че технологичният гигант прави дългосрочни планове около работата в офиса, докато други компании възприемат трайно работата от разстояние, пише Wall Street Journal.
„Възможността за свързване с хората, възможността за екипите да работят заедно по ad hoc начин – можете да го правите виртуално, но няма да е толкова спонтанно“, коментира Ардин Уилямс, вицепрезидент на отдела за развитие на служителите в Amazon. „Нямаме търпение да се върнем в офиса“, допълва тя.
Ходът на Amazon да разшири присъствието си в различни градове и очакванията за завръщане в офиса контрастират с други големи технологични компании, които въвеждат работа от разстояние и прогнозираха, че тя ще продължи дълго след коронавирусната пандемия.
През май Facebook съобщи, че служителите й ще преминат предимно към работа от разстояние през идните десет години, а Twitter уведоми служителите си, че могат да работят от вкъщи за неопределено време. Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг съобщи, че стратегията на компанията е свързана с привличането на най-добрите таланти и че производителността, докато служителите са били вкъщи, му давала увереност в модела на работа от разстояние.
Amazon е сред множеството компании, които виждат нещата по различен начин. Макар че много корпоративни ръководители бяха приятно изненадани колко бързо служителите им се приспособиха към безпрецедентните обстоятелства, много от тях виждат и недостатъци в работата от разстояние, включително предизвикателствата с обучението на новите служители, бариерите пред сътрудничеството и по-дългите срокове за изпълнение на някои проекти. Някои вече не смятат, че работата от разстояние ще се запази завинаги в компаниите им.
Планът на Amazon да прибави 3500 корпоративни позиции и близо 84 хил. кв. м офис площи в големи градове като Ню Йорк, Финикс, Сан Диего, Денвър, Детройт и Далас показва, че ръководството на компанията цени работата в офиса. Макар че базираната в Сиатъл компания беше една от първите, които изпратиха служителите си у дома с връхлитането на пандемията, тя очаква голяма част от служителите й в крайна сметка да се върнат в офисите си, казва Уилямс.
Работните места в големите градове ще включват инженери и продуктови мениджъри, както и други позиции в различни отдели, сред които Amazon Web Services, екипа зад виртуалния асистент Alexa, рекламния отдел и Amazon Fresh. Всички добавени позиции са нови, отбелязва Уилямс.
Плановете включват 2000 нови работни места в историческата сграда в Манхатън, където преди време се намираше основният обект на веригата универсални магазини Lord & Taylor. Amazon е купила сградата на Пето авеню от компанията за споделена работа WeWork за над 1 млрд. долара, съобщават запознати източници.
Amazon, която от дълго време гравитира към Ню Йорк заради наличието на служители в технологичната област, търси големи площи, за да разшири присъствието си в града. Сградата на Lord & Taylor може да побере над 4000 служители въз основа на размерите си и около 14-те кв. м на човек, които технологичните компании често използват. Тя също така се намира близо до други корпоративни офиси на Amazon. Компанията има над 5000 служители в града, разпръснати в множество офис сгради.
Amazon съобщи, че експанзията й в шест града не произтича и не е свързана с финансови стимули от местни или щатски власти. Компанията получава някои стимули за сградата от сделката с WeWork за обекта на Lord & Taylor, които ще намалят разходите за преустройство на площите, съобщават запознати източници. Офисът трябва да отвори врати през 2023 г.
Плановете на Amazon особено в Ню Йорк показват, че големите технологични компании не са приключили установяването си в големи градове с относително скъпи офиси въпреки предизвиканите от пандемията сътресения.
Facebook се договори неотдавна да наеме цяла офис сграда с площ от близо 68 хил. кв. м в историческата сграда James A. Farley в Мидтаун Манхатън. Разрастването на Amazon в Ню Йорк се случва над една година след като внимателно наблюдаваните й планове да установи част от втората си централа в града се провалиха заради съпротивата на някои ръководители на местно и щатско ниво и членове на Конгреса. Плановете включваха и данъчни стимули на стойност около 3 млрд. долара.
Градските локации остават от основно значение за корпоративната структура на Amazon и осигуряват необходимия набор от таланти, който се очаква да остане силен, казва Уилямс. Тя очаква професионалистите да продължат да гравитират към работна среда в градовете.
„Оставаме ангажирани с интегрирането ни в общностите, в които се намираме, а градската среда ни предлага тази възможност“, отбелязва Уилямс.
Пандемията промени работните структури на корпорациите. Големи пазари като Сан Франциско и Ню Йорк регистрират голям отлив на служители, тъй като компаниите възприемат работа от разстояние и допитване показа, че много служители предпочитат поне някакъв вариант за отдалечена работа.
Според Уилямс все още е трудно да се правят прогнози за следващата година и как служителите ще се върнат в офисите, но Amazon планира да предложи гъвкавост. В момента компанията позволява на служителите си, които работят от вкъщи, да продължат да го правят до 8 януари. Някои работни места като обслужване на клиенти поначало са свързани с работа от разстояние, казва тя.
Amazon, която е вторият по големина частен работодател в САЩ след Walmart, инвестира милиарди долара в отговор на пандемията и до голяма степен се възстанови от първоначалните проблеми да задоволи огромния ръст на търсенето и да се справи с отсъствието на служители, което доведе до забавяния.
Докато други компании в различни индустрии намаляват работните си места, Amazon увеличава размерите и мощта си. Тя наема над 62 хил. души в САЩ, над 100 хил. от които на корпоративни позиции, съобщава компанията.
Работните места в цял свят, включително сезонните работници, възлизат на над 1 млн.
Компанията обяви рекордни приходи от продажби от 88,9 млрд. долара през тримесечието до 30 юни. Amazon нае около 175 хил. складови работници през последните месеци, много от които смята да задържи.
Експанзията й в шестте града ще се случи основно през идните две години, като много от позициите вече се запълват, съобщи компанията.