Веригата луксозни универсални магазини Lord & Taylor, пионер в индустрията с близо 200-годишна история, е подала заявление за защита от фалит наред със собственика си, компанията Le Tote, предава Wall Street Journal.
Заявлението по глава 11, подадено в неделя пред американския съд по фалитите в Ричмънд, щата Вирджиния, е поредната индикация за сриващия ефект на пандемията от COVID-19 върху известни американски компании за търговия на дребно. Това се случва по-малко от година, след като Le Tote се съгласи да купи Lord & Taylor от Hudson’s Bay компанията-майка на Saks Fifth Avenue.
Lord & Taylor затвори временно 38-те си физически магазина през март, но продължи да оперира чрез онлайн канали, тъй като по време на коронавирусната пандемия влязоха в сила ограничения за пазаруване в магазини от несъществена необходимост.
В съдебните документи компанията отбелязва, че ще направи финални разпродажби в магазините на Lord & Taylor в очакване на ликвидация на физическите магазини.
Най-доходоносните локации ще продължат да бъдат маркетирани с надеждата да генерират интерес, казва главният директор по преструктурирането Ед Кремър в декларация пред съда.
Компанията е смятана за най-стария универсален магазин в САЩ и първият, който инсталира асансьор и назначава жена за главен изпълнителен директор – Дороти Шавър, която изиграва основна роля за превръщането й в емблематично място за американските дизайнери през 40-те и 50-те години на миналия век. Веригата води началото си от 1826 г., когато Самюъл Лорд и Джордж Вашингтон Тейлър създават магазин в Долен Ийст Сайд в Ню Йорк.
Създадената през 2012 г. компания Le Tote отдава под наем женски дрехи и аксесоари срещу месечен наем на апартамент. Сред поддръжниците на компанията от Сан Франциско са компаниите за рисков капитал Andreessen Horowitz, Y Combinator и Google Ventures.
Разходите на американците за дрехи намаляват и хиляди търговци на дребно са принудени да затворят вратите си, някои от тях завинаги. От март насам редица големи компании за търговия на дребно бяха принудени да обявят фалит, включително Brooks Brothers Group, J.C. Penney, Neiman Marcus Group и J.Crew Group.
Но веригите универсални магазини като Lord & Taylor, J.C. Penney и Neiman Marcus изпитваха затруднения и преди пандемията на фона на намаляващите продажби, тъй като купувачите пазаруват повече онлайн и насочват предпочитанията си към малки специализирани магазини. Над 20 публични и големи частни компании за търговия на дребно в САЩ са обявили фалит от началото на годината, повече от всички за миналата година.
Проблемите на Lord & Taylor започнаха през 1986 г., когато компанията-майка беше придобита от May Co. Новият собственик добави стоки на по-ниски цени, правеше чести разпродажби и държеше инвестициите под строг контрол, смекчавайки имиджа на луксозна марка на Lord & Taylor.
Hudson’s Bay продаде флагманския магазин на компанията за търговия на дребно в Ню Йорк, на Пето авеню, за 850 млн. долара на WeWork. Няколко години по-късно Le Tote купи цялата компания за близо 100 млн. долара.
Lord & Taylor генерира приходи от 253,3 млн. долара миналата година и обяви фалит с 651 служители и дългове от 137,9 млн. долара.